Expanze strings v BibTeXovém souboru?

Matej Cepl cepl at surfbest.net
Mon Sep 29 18:07:05 CEST 2003

On 2003-09-29, 12:38 GMT, Stepan Kasal wrote:
> Co to znamena?  NetBSD bezici na Tvem mobilu ma pouze 4MB pameti
> a proto nelze emacs spustit?

Ne, jenom ho nemám rád a nechci ho instalovat.

> Neni mi prilis jasne, co presne chces udelat.

Mám celkem rozsáhlou BibTeXovou databázi (cca 170k) a používám celkem
hojně konstrukci string (nevím, jaké jsou Tvoje zkušenosti s BibTeXem,
takže případně odpusť, pokud budu moc polopatistický). Tj. např. místo

   @book{gambetta:TMB-1988,
      editor = {Diego Gambetta},
   booktitle = {Trust: Making and Breaking Cooperative Relations},
   publisher = {Basil Blackwell},
     address = {New York, Oxford},
        year = {1988},
        note = {proceedings of the series of seminars from 1985-6,
                King's College, Cambridge},
         url = {www.sociology.ox.ac.uk/trustbook.html}
   }

mám

      @string{pub-BB  = "Basil Blackwell"}
      @string{addr-ONY = "New York, Oxford"}

      @book{gambetta:TMB-1988,
         editor = {Diego Gambetta},
      booktitle = {Trust: Making and Breaking Cooperative Relations},
      publisher = pub-BB,
        address = addr-ONY,
           year = {1988},
           note = {proceedings of the series of seminars from 1985-6,
                   King's College, Cambridge},
            url = {www.sociology.ox.ac.uk/trustbook.html}
      }

No a teď bych potřeboval provést nějaké operace s celou databází. Umím
celkem jednoduše vysekat jenom záznamy, které obsahují daný řetězec
(bibgrep), ale potřeboval bych něco, co by mi zaincludovalo ty
substituce a doufal jsem, že někdo už tohle vyřešil.

> Mozna by se Ti hodilo zasahnout primo do zdrojaku BibTeXu.  Jazyk
> C sice neni ten nejjednodussi pro nahrazovani retezcu, ale treba bude
> mirne nepohodli vyvazeno jinymi vyhodami.  Mozna by se take hodilo
> nahradit bibtex skriptem, ktery nejprve spusti skutecny bibtex a potom
> provede dodatecnou upravu .bbl souboru.

K tomu možná dojde, ale raději bych něco hotového. A ne Céčko mi
připadne trochu kanón na komára. V nejhorším skončím u nějakého velmi
kreativního sedu nebo ještě kreativnějšího Pythonu.

   Hezký den,

      Matěj

--
Matej Cepl,
GPG Finger: 89EF 4BC6 288A BF43 1BAB  25C3 E09F EF25 D964 84AC