Otazky na fonty

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Sep 18 11:12:36 CEST 2003

On Thu, 18 Sep 2003, Michal Kvasnicka wrote:

> Dobry den.
>
> Konecne se pomalu blizi doba, kdy zaktualizuji WWW stranku Fontanasie
> (http://www.econ.muni.cz/~qasar/fontanasia/fontanasia.html). Uz mam vice
> mene hotovy novy design, ted jeste ten obsah. :-) Nez se do toho pustim,
> rad bych se zeptal na nekolik veci:
>
> 1) K nekterym fontum (napr. URW) bych chtel vygenerovat umele stanted a
> small caps fonty pomoci afm2tfm. Existuje nejake doporuceni, jak
> nastavit prislusne parametry? Pouziva tyto pocitacove zmrseniny vubec nekdo?

Na small caps jsem pouzival 0.7, slant jsem se snazil odvodit z nejakych
podobnych fontu. Pokud je v rodine italics, daval jsem do slanted stejny
sklon.

> 3) Byl by nekdo ochoten (az bude k cemu) vytvorit k jednotlivym rodinam
> .fd soubory pro LaTeX? Ja ho nepouzivam a nechce se mi ho ucit.

Neumim fontinst, ale mam na to svuj nastroj, ktery to dela v zasade
automaticky (tusim, ze jsem ho pridal k cspsfont), takze jsem schopen to
celkem snadno udelat.

> 4) Najde se nekdo ochotny napsat casem navod, jak instalovat fonty pod
> jine distribuce, nez je teTeX pod Linuxem? A jak pouzivat fonty v
> LaTeXu, tj. jak volat .fd soubory atd.?

Tam skoro neni co psat, je to par radku, ktere klidne vyplodim. Jeste bych
jako rozcvicku mohl udelat podporu pro pouziti techto fontu s OFS. Zatim
jsem nove fonty do OFS nepridaval, ale docela rad bych si vyzkousel,
jestli jsem tuto cast navodu pochopil.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz