recka pismena v antikve

Tonar Zbynek Zbynek.Tonar at lfp.cuni.cz
Wed Sep 10 16:30:51 CEST 2003

Problem jsem vyresil nasledujicim zpusobem - popisuji, kdyby se to pozdeji hodilo nejakemu zacatecnikovi, jako jsem ja:

1. Diky rade pana Olsaka jsem zjistil, ze dotycny font clr10 skutecne z reckych znaku obsahuje jen vybrane majuskule a minusky sazi normalni latinkou. Rada znela takto:
Zkuste se na font podivat:
tex testfont
Name of the font to test = clr10
* \table\end
xdvi testfont
2. Pak jsem pochopil, ze jsem omylem stahl nikoli fonty KD (Classical Greek), jak mi radil pan Kuben, ale nejake jine fonty ze sousedniho adresare na www.tug.org
3. Stahnul jsem si tentokrat jiz spravne fonty Classical Greek z http://www.tug.org/tex-archive/fonts/greek/kd/ a nakopiroval *.mf soubory do ..texmf\fonts\source\public\kd
4. v dokumentu pak staci pouzit napr. {\font\recky=kdgr10 \recky abcde ABCDE} a vysledna pismena jsou recky; samozrejme jsou k dispozici i italic, slanted, boldface a typewriter varianty.

Dekuji vsem za rady

Zbynek Tonar

Zbynek Tonar
tonar at lfp.cuni.cz