klikaci TeX ?

Vlastimil Ott latex at e-ott.info
Mon Sep 1 18:13:33 CEST 2003

RNDr. Radomir Strnad wrote:
> Dobry den preji,
> jako permanentni zacatecnik jsem nyni velmi spokojen s editorem KILE, ktery
> je v distribuci SUSE.

On je nejen v SuSe, není problém ho nainstalovat do jakékoliv distribuce.

Dost mě oslnil jeho předchůdce 'ktexmaker' (ve verzi pro KDE 3.x se už
jmenuje 'kile'; původní program je vyvíjen pod názvem 'texmaker'
dále). Má ale bohužel zcela zásadní nedostatky, připadá mi, že ho
autoři (mám na mysli kile i texmakeru) vůbec nepoužívají v praxi:

1. kontrola pravopisu nefunguje -- okno pouze problikne a v horším
případě program vytuhne (týká se opět obou programů všech mně známých
verzí; kód je pravděpodobně všude stejný, pouze jméno 'jiné' ;-) )

2. wizard QuickStart je k ničemu -- má volby pouze pro angličtinu,
nenaklikáte podporu češtiny (ani babel)

3. nejhorší věc, kterou nesnáším: pokud je otevřený soubor změněn mimo
editor, ten to nepozná! Takže pustíte-li vlnu a pokračujete-li v
editaci otevřeného souboru, rozhodně tam *nebudou* vlnovky (tildy)

Kvůli těmto věcem nejsem schopen ho vnutit lidem, které jsem 'naučil'
LaTeX; nedivím se jim. Nemůžu jim dokola vysvětlovat, že po 'ovlnění'
musí soubor zavřít a otevřít, jinak se změny neprojeví. :-(

--vo