klikaci TeX ?

Libor Chocholaty chocholaty at gncz.cz
Mon Sep 1 11:09:11 CEST 2003

Milan Vancura wrote:

>Dobry den vsem,
>
>ponekud me zarazi to ulpeni na "klikacich" editorech a presvedceni, ze vsichni
>chteji pouze klikat. Ja jsem ve svem okoli 1. potkal 2. presvedcil, ze klikani
>je pekne na prvni nauceni, ale pak ta rychlost prace je neporovnatelne slabsi
>nez u systemu "psacich".

V okamziku, kdy chci pouzit tabulku v LaTeXu, je produktivita na strane
klikacich uzivatelu Wordua spol. Normalni tabulku udelam, balik hhline
znam, ale tabulky obecne je muj velky problem. Ani normalni tabulky ani
ty z baliku hhline se totiz nechovaji tak, jak bych si predstavoval. TeX
neni nastroj na psani dokumentu, je to nastroj na programovani dokumentu.

> Staci dostat 50 tabulek do Wordu s ukolem predelat na
>jednotnou upravu, a clovek zjisti, co mam na mysli. Padesatkrat budete klikat
>to same a padesatkrat se modlit, aby to nespadlo,

Nebo si napisete ve VB scriptu funkci ci makro nebo jak tomu rikaji a
ona vam ty grafy vygeneruje ze zadanych dat. Jak proste. Ja to neumim,
ale kolega nedavno neco podobneho psal a jde to. Setkal se s podobnymi
porodnimi bolestmi jako se setkavam ja pri pouzivani LaTeXu. Jeden
rozdil bych tu videl. Ja se potykam s nedostatkem dokumentace (rozumej
nedostatkem dokumentace pro LaTeXistu meho - neprilis velkeho -
formatu), zatimco on se potykal s tim, ze obcas neco nefungovalo tak,
jak to bylo v dokumentaci popsano.

> stokrat ukladat pro jistotu
>na disk. (tj. dvakrat za kazdou tabulku, to neni nic nerealneho)
>
>A coz teprve skripty, archivace, moznost poslat postup kamaradovi mailem...

Opet lze resit pomoci VB scriptu...

Toz to jsou me nazory a postrehy.

S pozdravem, Libor Chocholaty