uvodni a zaverecna strana

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Oct 30 10:37:11 CET 2003

On Thu, 30 Oct 2003, Vasek Skrivan wrote:

> Dobry den,
> 	pisu pro sve studenty zadani laboratornich praci v LaTeXu več
> velikosti A5 a pak to skladam do formy brozury pres psbook a psnup.
>
> Chtel jsem udelat standartni uvodni a zaverecnou stranu. Uvodni strana ma
> u na sobe obrazek ve formatu eps a jedine co se na te strance meni je islo
> labotratorni strance. Napsal jsem si na to jednoduchy skript, u nejz mam
> jedniny problem a to je ten, ze vkladany obrazek musim mit umisteny vzdy v
> adresari, kde je ten vlastni text. Rad bych aby  mohl byt nekde ve

Nemusite, v prikazu \includegraphics muzete uvest plnou cestu.

> standartnim adresari úpristupny i vsem ostatnim uzivatelum (pracuji v MDK
> 9.1) a nemusel se takhle stale prekopirovavat.
>
> Zavercna strana bude take obsahovat nejaky obr. a text, ale potreboval
> bych u ni zajistit, ze bude urcite na konci te brozury i pp
> prestrankovani, a ne nekde uprostred. nevim, zda jde vkladat cele strany
> do poscriptu, prave po prestrankovani, a zadat presne na jake misto. Pokud
> by to slo, tak by mne tyo asi stacilo.

Ja bych to asi resil nejakym makrem nebo prostredim. Pokud je na posledni
strane vzdy stejny text, jen se lisi obrazek, udelal bych si treba
prostredi LaboratorniPrace vypadajici takto:

\newenvironment{LaboratorniPrace}[3]{%
  Text titulni stranky
  Cislo: #1
  \includegraphics{#2}
  \def\ObrazekVzadu{#3}}%
  {Text zadni stranky
   \includegraphics{\ObrazekVzadu}}

Prostredi byste pak pouzival takto (pro LP cislo 13):

\begin{LaboratorniPrace}{13}{/usr/share/figs/predniobrazek.eps}%
                            {/usr/share/figs/zadniobrazek.eps}
Vlastni text
\end{LaboratorniPrace}

Celou definici si vlozite do vlastniho stylu, napr. labprace.sty, a styl
date na misto, kde jej LaTeX najde (nezapomente pak pustit texhash). V
kazdem dokumentu pak pouzijete \usepackage{labprace}. Kdyz si to doho
stylu jeste date nastaveni rozmeru stranky, mate celkem bez prace
zajisteno, ze vsechny dokumenty budou vypadat stejne. Take si muzete
usterit trosku prace, kdyz v tom stylu uvedete \RequirePackage{graphicx}.

> Dekuji predem za libovolny napad.
> Vasek Skriva

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz