generovanie formatu

Petr Olsak petr at olsak.net
Wed Oct 29 13:11:13 CET 2003

On Wed, 29 Oct 2003, Peter Gasparovic wrote:

> Otazku som polozil v konferencii:
> tetex at dbs.uni-hannover.de

Dekuji za pruzkum v teto veci.

> (archiv starsich sprav je na http://www.tug.org/teTeX/), a odozva
> administratorov distribucie tetex bola zhruba v tomto zmysle:
>
> 1. pricina olisneho chovania spociva v zmene web2c (nikto vsak nebol
> ochotny odpovedat, PRECO bola nutna tato zmena)
> 2. odporucaju pouzivat vysokourovnove prikazy:
>   fmtutil --enablefmt pdfcsplain
>   fmtutil --byfmt pdfcsplain
>   texconfig ...

Me zkusenosti ukazuji, ze stabilita vysokourovnovych prikazu je jeste
podstatne nizzi. Jinak receno: pravdepodobnost, ze budu muset menit
dokumentaci, kdyz v ni napisu neco o klikani a nabidkach v menu, je
vyrazne vyssi, nez kdyz popisu nizkourovnove prikazy.

> , ktore riesia problem komplexne.
> 3. odporucaju zmenit navod pre cslatex. Protiargumenty boli ignorovane.

Zmenit dokumentaci cstexman mohu, ale tato dokumentace byla uz publikovana
v urcitem nakladu a ja nemam prostredky informovat vsechny ctenare, ze se
v teto dokumentaci od urciteho okamziku objevila chyba, navic ne moji
vinou. Zda se mi podstatne jednodussi vratit prepinaci -fmt puvodni
vyznam, zvlaste kdyz nikdo poradne nevi, proc mu byl tento vyznam odebran.

Na toto tema jsem komunikoval s nejakym Nemcem, ale po mych pripominkach
se uz neozval. Pokusim se v te veci jeste dat rec s nekterymi autory
web2c, protoze se mi nelibi jen tak prepisovat dokumentaci, ktera uz byla
v nasem casopise v dostatecnem nakladu vytistena a clenum rozeslana.

> Moje skusenosti:
> Vysokourovnove prikazy nemozu vyriesit problem, s ktorym autor
> distribucie nepocital (napada ma priklad encTeX-u). Nastastie cs formaty
> su v novsich verziach tetexu dostatocne podporovane, takze
> vysokourovnove prikazy funguju tak ako maju.
> Ti co potrebuju pouzit nizkourovnovy prikaz-volbu "-ini -fmt" v
> distribuciach zalozenych na web2c, musia vediet ze:
> - od urcitej verzie web2c sa objavil prepinac "-job-name" (neskor
> "-jobname"),

Fajn. Chybi jim ale nabidka tohoto prepinace pri tex --help.

Zdravim

Petr Olsak