Off topic: LaTeX -> PDF

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Tue Oct 21 08:53:41 CEST 2003

Milan Vancura wrote:

> Me strucne vyjadreni je: pouzivejte atribut /ToUnicode - pdftex pry ma
> prepinac nebo makro/primitiv, kterym se to zapne. Pak pro kazdy pouzity font
> vygeneruje i tabulku prevodu "kodovani pouzite v dokumentu => unicode" a text
> lze vytahnout.
>
> /CMap se pouziva s kompozitnimi fonty (tj. font z vice casti) a ty se opravdu
> pouzivaji jen s CJK fonty, kde je potreba mnoho znaku. Nevim o tom, ze by to
> nekdo pouzival s latinkovymi fonty, ale /ToUnicode podle dokumentace je
> zjednodusena verse /CMap, proto asi to nedorozumeni.

> [...]

Tuhle lonskou diskusi jsem si nasel a precetl, ale vyvolava spise dalsi
otazky, nez ze by poskytla odpovedi.
- Byla tam vyzva k vytvoreni prislusnych tabulek, ale nenasel jsem
zadnou odezvu. Existuji tedy vubec CMap nebo ToUnicode tabulky pro
bezne pouzivane ceske fonty?
- Pokud pdfTeX tabulky sam generuje, na zaklade ceho to dela? Na zaklade
nazvy glyfu, na ktere se dle uvedene diskuse "nelze spolehat"?
- Lze vytvorit dokument podle standardu i bez pouziti pdfTeXu, t.j.
pri tvorbe PDF pres dvips a ghostscript nebo distiller?

   S pozdravem,

             Lubos Kloc