Metapost

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Nov 13 13:38:13 CET 2003

On Thu, 13 Nov 2003, Luboš Kloc wrote:

> No, nektere dvi prohlizece vlozeny postscript nezobrazuji vubec.
> Pricinu podobneho chovani neznam, ale myslim si, ze DVI prohlizece
> samy PS neinterpretuji, ale volaji si na to GhostScript. A GS se chova

Presne tak. Existuje spousta ruznych \special a zadny DVI ovladac nerozumi
uplne vsem. Jen nektere DVI prohlizece dokazou poznat, ze na urcity
\special maji postvat GS. Ovsem zobrazeni PS ci EPS v ramci DVI prohlizece
je neco uplne jineho nez pouziti dvips a zobrazeni vysledneho PS. Pokud
mate vektorovy EPS, pak DVI ovladac jen vi, ze ma nekam poslat
vyrastrovany vysledek z GS jako bitmapu. Pak vysledny obdelnik nekam
priplacne a vymaze vse, co bylo pod nim, i kdyz to treba byly krivky a ve
skutecnem PS to pod nimi zustane pruhledne.

> na ruznych platformach vicemene stejne. Takze klic
> bych videl v konfiguraci GS tak, aby nasel a pouzil CM/CS/EC/DC
> ci jine fonty v Type1 formatu i tehdy, kdyz je nema v dokumentu
> vlozene.  Jak GS hleda fonty je podrobne posano v jeho dokumentaci.
>
> Jenze mne to pripada trochu nebezpecne. Kdyz budete mit takto nastaveny
> GS, nepoznate, ze vam treba v dokumentu chybi vlozene
> nestandardni fonty.  A pak treba poslete do sveta PDF, ktery si
> malokdo precte.

Zas tak nebezpecne to neni. Pri tvorbe PDF se musi zapnout EmbedAllFonts a
vysledek je nutno otevrit v Acrobatu a zkontrolovat, ze *vsechny* fonty
jsou Embedded nebo Embedded Subset. Pripominam, ze ani Times a Helvetica
nejsou vsude stejne.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz