Uprava makra na poznamky vedle textu (delsi)

Matous Jan Fialka fialka.tex at seznam.cz
Wed Nov 26 19:08:49 CET 2003

Dobry den vespolek,

mam makro (viz. dale), ktere dela poznamky vedle odstavcu, a to vpravo nebo
vlevo, podle toho, zda se jedna o sudou nebo o lichou stranku. Je to bohuzel
takovej silenej bastl a nezda se mi to moc funkcni. S TeXem teprve zacinam a
proto Vas zadam o pomoc s upravdou makra, aby pracovalo tak, jak potrebuji.

Nyni pracuje tak, ze spodni okraj poznamky vedle textu zacina na urovni
pozice radku, na kterem se poznamka zada. To mi nevyhovuje, nebot pokud
potrebuji poznamku vysazet na uroven zacatku odstavce, tak poznamka logicky
presahuje nad uroven daneho odstavce.

Uprava, kterou je potreba udelat a na kterou zatim nejak nestacim by mela
zpusobit, ze pokud napriklad zadam poznamku v tele prvniho radku odstavce,
tak by jeji *horni* okraj (horni dotaznice) mela byt zarovnana s horni
dotaznici tohoto prvniho radku. Pokud ji zadam na poslednim radku odstavce,
aby naopak jeji *dolni* okraj byl zarovnan tak, jak to dela nyni. Pro
vsechny pripady poznamek, ktere budou zadany uvnitr odstavce (na radcich
mezi prvnim a poslednim radkem) by se jeji umisteni melo linearne posouvat
tak, ze pokud bude umistena na prostrednim radku (pokud pocet radku bude
lichy) nebo na jedno z obou prostrednich radku odstavce (pokud pocet
vysazenych radku bude sudy), tak stred jeji vysky bude na stredu vysky
odstavce.

Situace nyni (snad se Vam ty obrazky zobrazi spravne...):

 +--------------------------------+
 |                    poznamka    |
 |                    vedle       |
 |                    textu       |
 |      +-----------+ prvni       |
 |  +---+           |             |
 |  |               |             |
 |  |               | poznamka    |
 |  |               | vedle       |
 |  |               | textu       |
 |  |   vysazeny    | prostredni  |
 |  |   odstavec    |             |
 |  |               |             |
 |  |               |             |
 |  |               | poznamka    |
 |  |               | vedle       |
 |  |               | textu       |
 |  +---------------+ posledni    |
 |                                |
 |                                |
 |                                |

Situace ocekavana:

 +--------------------------------+
 |                                |
 |                                |
 |                                |
 |      +-----------+ poznamka    |
 |  +---+           | vedle       |
 |  |               | textu       |
 |  |               | prvni       |
 |  |               |             |
 |  |               | poznamka    |
 |  |   vysazeny    | vedle       |
 |  |   odstavec    | textu       |
 |  |               | prostredni  |
 |  |               |             |
 |  |               | poznamka    |
 |  |               | vedle       |
 |  |               | textu       |
 |  +---------------+ posledni    |
 |                                |
 |                                |
 |                                |

A tady je to makro (ja vim, je to hroznej bastl, nejradeji bych mel neco
uplne jineho, ale nic lepsiho bohuzel nemam):
\font\fontnaokraj=csr7
\newskip\marnotebaselineskip
\marnotebaselineskip=6pt
\newdimen\notedepth

\def\setnote#1{{%
   \global\setbox0=\hbox{{\hskip 0.3em}
   \ifodd\pageno{\color{myred}\vrule height 0pt\hskip 0.5em}\fi
   \vtop{\baselineskip=\marnotebaselineskip%
   \hfuzz=4pt%
   \hsize=0.5in%
   \parindent=0em%
   \fontnaokraj\color{black}
   \ifodd\pageno \raggedright #1\else\raggedleft #1 \fi\par}%
   \ifodd\pageno \else
   {\color{myred}\hskip 0.5em\vrule height 0pt}\hskip-0.5em\fi}
   \notedepth=\dp0%
   \advance\notedepth by \ht0 }}

\def\specialnote{%
   \vtop to 0.0\notedepth{%
   \vss
   \ifodd\pageno %
   {\rlap{\hskip\hsize\box0}\null}%
   \else %
   {\llap{\box0\hskip 1em}\null}%
   \fi }}

\def\naokraj#1{%
   \setnote{#1}%
   \vadjust{\specialnote}}

Snad jsem svuj dotaz zformuloval alespon trosicku srozumitelne.

Druhy dotaz je velice prosty, neposkytl byste mi nekdo makro, ktere umi
umistit na pozadi stranky (nehlede na okraje atd.) EPS obrazek, a to na
misto, ktere si urcim? Abych mohl zadat treba:

\obrazeknapozadi kam-Xpt,kam-Ypt,sirkapt,vyskapt{obrazek.eps}
\obrazeknapozadi kam-Xpt,kam-Ypt,sirkapt,vyskapt{jiny_obrazek.eps}

atd... ?

--
Matouš Jan Fialka aka Variable computing Prague
Private E-Mail:     matous_jan.fialka at seznam.cz
Home Page: http://burdazd.sh.cvut.cz/~socrates/
Linux User Number: 308523 Peace, TeX, GNU/Linux