Rozcestnik pre grafiku - Re: Obtekani obrazku textem

Peter Gasparovic pegas at vlake.army.sk
Wed Nov 26 13:21:35 CET 2003

oldfrog.tex at volny.cz wrote:

> Priklad, jak wrapfig pouzivam ja, si muzete stahnout nize:
>
>     http://www.volny.cz/oldfrog/tex/wrapfig-sample.tgz

Bolo by dobre, keby podobne navody neboli zakopane v Internetovej
dzungli, ale mohli sme sa k nim lahko dostat. Literatura k TeXu sa velmi
casto pitve v detailoch (nie ze by to nebolo potrebne), ale zaciatocnik
sa nema kde zorientovat. A kazdy z nas je obcas zaciatocnikom. Ano, pri
TeXu je potrebne ist do vacsej hlbky ako pri klikoidnych systemoch (to
mi vobec nevadi), ale ten startovaci nabeh je hrozny. Tak sa prehravaju
vojny (aj tie marketingove). Ak TeXove plemeno nema vymriet, musime tuto
oblast zlepsit. Skratka - musime byt schopni sa rychlo ucit - cas je
velmi drahy.

Velmi by som privital, keby na stranke CSTUGu, v kategorii Software bol
nejaky rozcestnik pre zaciatocnika. Zatial su tam iba veci okolo TeXu
samotneho. Uz davno som postradal nejake vseobecne navody pre BibTeX a
grafiku v TeXu. Ked som sa minuly tyzden zbytocne moril s kompilaciou
programu, ktory som nikde nemohol najst (a ako naschval "po tom" som ho
nasiel), povedal som si ze s tym musim nieco urobit.

Takze zatial som vytvoril urcity prehlad pre pracu s vektorovou
grafikou:
http://buteo.szm.sk/tex/vekt_grafika.htm

ked bude v definitivnej podobe, rad by som ho zaradil na stranku CSTUGu.
Zatial by som chcel poprosit vsetkych pritomnych, ci by nemohli ochotni
pridat svoje postrehy a odkazy k tomuto clanku. Niektore veci iba
spominam, lebo som nemal dovod ich skusat. Urcite sa najdu vacsci znalci
ako som ja. Veci, ktore ma stali vela casu, som povazoval za dost
dolezite. Urcite by clanku prospelo viac nazorov.

          Peter Gasparovic