Metapost a velikost fontu

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Thu Mar 20 09:18:35 CET 2003

Lubomir Hanusek píše:

> Resim nasledujici problem. V Metapostu jsem si nakreslil grafy a chtel jsem
> si popsat osy atd..
> Ovsem pokud pouziji prikaz:
>
> ...( btex $x$ etex ...
>
> tak se mi to vysazi ve velikosti 10pt, ja ale potrebuji 12pt a to i presto,
> ze v LaTeXu mam nastaveno
> \documentclass[12pt]
>
> Mohli byste mi poradit?

Dobry den.
To odpovida standardnimu nastaveni, tj. zrejme si metapost na pripravu
labelu
vola tex s formatem plain. Je potreba zaridit, aby volal se volal tex s
jinym
formatem - latexem.
To se zaridi pomoci stavove promenne MPTEX.
Dale pak musite v metapostovem zdrojaku pomoci verbatimtex ... etex
vlozit latexovou hlavicku, kde si nastavite tech 12pt.

Doporucuji podivat se do dokumentace k metapostu mpintro.ps a mpman.ps.

O problematice zmeny formatu a vubec jak to funguje se take muzete
poucit na strance
mirka.janik.cz/dp na str. 14. (Bylo take publikovano ve Zpravodaji
1-3/2001,
ktery si v pdf forme muzete stahnout z www.cstug.cz).

Zdravi
        Jaromir Kuben