cont-cz (file pdftex.cfg): cannot open config file

David Tesar davidt at ucw.cz
Mon Mar 3 14:08:41 CET 2003

> bash-2.05b$ cont-cz foo.tex
> This is pdfeTeX, Version 3.14159-1.00a-pretest-20011114-ojmw-2.1 (Web2C 7.3.7)
> entering extended mode
> (./foo.tex
> Error: cont-cz (file pdftex.cfg): cannot open config file
>
> Hadam ze mi chybi nejake promenne prostredi, jake? Pripadne, kde
> jinde je chyba?

Dobry den.

ConTeX neznam, cili budu hadat jen na zaklade zkusenosti odjinud.

Unixove programy v chybovych hlaskach vetsinou pisi celou cestu. Muze byt,
ze prekladac hleda soubor ./pdftex.cfg, ktery nenasel a nedokaze se s tim
vyrovnat. Sice se mi to zda trochu pritazene za vlasy, ale je to mozne.

S tim souvisi dalsi moznosti, jako ze implicitni konfiguracni soubor byl
prejmenovan/smazan.

Muzete zkusit:

	a) V `pwd` vytvorit prazdny soubor pdftex.cfg a zkusit, co to
           udela.

        b) Nekde na disku najit pdftex.cfg a ten pak prekladaci predhodit.
           Zkuste adresare /etc a /usr/share/texmf

        c) Zkuste najit v manualovych strankach neco o konfiguracnich
           souborech.

Jako posledni bych zminil nepravdepodobnou, lec presto existujici moznost.
Soubor existuje, ale je ponicen, proto nejde otevrit.

Vase domnenka o chybejici promenne prostredi by take mohla byt spravna.
Vetsinou lze cestu ke konfig filu nastavit i na prikazove radce, zkuste se
podivat do manualu.

David Tesar