nakladani s \fontdimen

Roman Sobotka sobotka at zf.jcu.cz
Mon Jun 30 15:49:31 CEST 2003

On Mon, 30 Jun 2003, Luboš Kloc wrote:

> Z Vaseho dotazu neni moc jasne, co chcete s fontem udelat.
> Jestli chcete zmenit jen velikost mezislovnich mezer, nebo i mezery
> mezi jednotlivymi znaky.

Jedna se mi o mezislovni mezery. Ale abych uvedl na pravou miru o co kraci.
Studentka uz ma temer hotovou disertaci v LaTeXu a chtela si vyzkouset,
jak by to vypadalo s jinym, nez defaultnim cm fontem. Ukazal jsem ji par
ps fontu, co jsou v MikTeXu a taky Lido, ktere jsem si kdysi naistaloval. To
se ji zdalo velmi pekne, pouze prilis zhustene. Jiste, je to subjektivni (me
se to zda v poradku), ale je to jeji prace.

> To prvni lze skutecne udelat upravou \fontdimen 2,3,4 a 7. Nejsem si ale jist,
> zda to ma smysl.

Jestli je to prilis komplikovane, tak nema. Zkusim zmenit \spaceskip, tak
jak radi pan Wagner.

> Spis bych se poohledl po nejakem jinem fontu, ktery by lepe splnoval
> moje predstavy. Vyber fontu pouzitelnych v TeXu je uz dnes velice
> bohaty.

I pocestenych? (nijak tuhle oblast nesleduji). Prace je cela v anglictine, ale
jsou tu ceska jmena atd a uz se mi nechce rucne vkladat diakritiku.

S pozdravem

Roman Sobotka
Laboratory of Photosyntesis
Institute of Microbiology