potize s dvips

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Jun 5 16:31:33 CEST 2003

On Thu, 5 Jun 2003 davidek at ipnp.troja.mff.cuni.cz wrote:

> On Thu, 5 Jun 2003, Zdenek Wagner wrote:
>

> To jsem udelal... cspsfonts mam v ramci baliku tetex-extra. Spustim-li
> csplain testfont, po zadani parametru \table to sice zhavaruje, ale jedna

On to neni parametr. Po spusteni csplain testfont se objevi dotaz na font,
ktery chcete testovat. Je nutno zadat plainovske jmeno, pro Palatino je to
pplr8z. Pak se objevi TeXovy prompt, kde zadate prikazy \table pro
vytisteni tabulky a \bye pro ukonceni behu. tim vznikne dvi, na ktery
pustite dvips.

> stranka se v DVI souboru objevi... A tam zrovna \Lambda a spol jsou...
> Kdyz ovsem na to pustim dvips -Ppdf, tak pak vetsina reckych pismen
> zmizi..... Znamena to, ze font Symbol bud nemam nebo je v psfonts.map na
> spatnem miste (ma byt treba na konci ?). Kdyz prepinac -Ppdf nepouziju,
> tak se vsechno udela spravne, jen to neni vektorove....

Na poradi nezalezi, spis muze byt problem v tom, ze recka pismena jsou
standardne v matematicke kurzive, jenze kurzivni Symbol neexistuje. Proto
se pouziva jen postskriptove skloneny font. Navic nekde se pouziva jmeno
psyr, nekde rpsyr (protoze je to font v "raw" kodovani). Ja mam u sebe v
psfonts.map toto:

rpsyr Symbol
psyr Symbol
rpsyro Symbol ".167 SlantFont"
psyro Symbol ".167 SlantFont"

Ja jsem ale cspsfont vytvarel jeste pred tim, nez byly napevno "uzakoneny"
pripony pro ceske kodovani. Je tedy mozne, ze ted se ty fonty jmenuji
psyr8r a psyro8r. Mel byste to poznat podle toho, jake TFM soubory mate v
prislusnych adresarich, a take podle zaznamu v souboru missfont.log, ktery
vytvori dvips.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz