LaTeX2HTML - kvalita konverze obrazku a matematickych symbolu

Tonar Zbynek Zbynek.Tonar at lfp.cuni.cz
Tue Jul 8 10:55:53 CEST 2003

Preji dobry den,
pouzivam LaTeX2HTML translator Version 99.2beta8 (1.43) a mel bych k jeho zkusenejsim uzivatelum dotazy ze dvou okruhu:

1. nejsem spokojen s kvalitou obrazku (fotografii), ktere se pri jeho cinnosti zkonvertuji z puvodnich *.eps vlozenych pres \includegraphics do LaTeXoveho dokumentu na *.png urcene pro HTML. Jsou vyrazne horsi (ve smyslu ztraty poctu barev, jde o fotografie) nez ty, ktere ziskam napr. prikazem ps2png (viz priklad dole).
	-je mozne nejak nadefinovat programu LaTeX2HTML kvalitu (barevnou hloubku?), event. i rozmery (v pixelech) *.png souboru, ktere vytvari konverzi z *.eps? Hledal jsem v konfiguracnich souborech latex2html/dot.latex2html-init a latex2html/l2hconf.pm, ale zadnou volbu s timto efektem sem nenalezl.
	-jak docilim toho, abych si mohl sam kvalitne mimo LaTeX2HTML zkonvertovat ps2png a nakopirovat je ke vzniklym HTML dokumentum namisto tech, ktere LaTeX2html nekvalitne zkonvertoval? On ty obrazky totiz svevolne prejmenuje (napr. na img1.png, img2.png...) a tim se ztrati kyzena souvislost s puvodnimi zdrojovymi obrazky, coz se mi zda dost neprakticke, muism jen pak rucne prejmenovavat a opravovat linky. Lze to vyresit? Jak?

2. vysledkem konverze matematickych symbolu (i velmi jednoduchych) jsou osklive obrazky vkladane na jejich misto. Neznate nekdo vychodisko?

Zda se mi, ze oba tyto problemy (1-2) o dost lepe resi program tth. S nim ale dostavam na vystupu jeden dlouhatansky dokument a asi tedy neumi rozclenit slozity TeXovsky dokument na mnozstvi vzajemne propojenych HTML souboru s navigacnimi listami (jako to dela LaTeX2HTML, coz se mi na nem zase libi). Nebo se mylim?

Nebo mi neco dalsiho podstatneho unika? Byla zde nedavno diskuse o moznostech prevodu LaTeX->HTML, ale reseni na svuj problem jsem v ni nenasel, snad mi nic neuniklo.

Vim, ze existuje XML, kterym lze ziskat vystup do TeXu i HTML, ale uz jsem na to koukal a nemam kapacitu na to se to v dohledne dobe naucit.

Pro nazornost odkazy:
	-toto je oskliva fotka, kterou mi dava skript volany pres  LaTeX2HTML: http://dante.lfp.cuni.cz/histologie/arch/temp/img9.png (navic ma jiny nazev, nez pod kterym jsem ji vlozil do LaTeXoveho zdroje)
	-toto je pekna fotka, kterou bych tam chtel mit: http://dante.lfp.cuni.cz/histologie/arch/temp/0_b.png (navic ma spravny nazev, pod nimz jsem ji vlozil do LaTeXoveho zdroje)
	-toto jsou priklady WWW stranek, ktere s tim vytvarim (jen bych si chtel napriste usetrit tu neprijemnou praci s rucnim prejmenovavanim obrazku): http://dante.lfp.cuni.cz/histologie/arch/ish/komplet.html, http://dante.lfp.cuni.cz/histologie/arch/ihc/komplet.html, http://dante.lfp.cuni.cz/histologie/arch/embr_atlas/komplet.html. Na tech strankach dole jsou i PDF verze ke stazeni.

Dekuji moc za Vas cas a event. rady/zkusenosti - prosim co nejnazorneji a polopaticky

Zbynek Tonar

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.