zle riadkovanie v LaTexu

Milan Vancura milan at ucw.cz
Thu Jan 23 08:26:04 CET 2003

> LaTeX se snazi delat hodne veci za uzivatele, nekdy az prilis. Navic je v
> beznych ucebnicich LaTeXu zamlceno mnoho dulezitych veci. Myslim si, ze
> alespon "Jemny uvod do TeXu" by mel byt povinnou cetbou pro kazdeho
> LaTeXistu. A pokud chcete psat komplikovanejsi makra, pak je nutno znat
> plain. Kdyz se dostavam do problemu a neco mi chodi jinak, nez jsem si
> predstavoval, pak mou nejctenejsi knihou, kde jsem zatim vzdy pricinu
> nasel, je TeXbook naruby.

LaTeX neni nic jineho nez (obludne velika) sada maker - maker TeXu a niceho
jineho.  Takze k nekdy zvlastni logice TeXu pribyva jeste nedokonalost
LaTeXovych maker - a potom hledejte chybu!

Mnohokrat se mi osvedcilo, kdyz jsem uplne rezignoval na vsechny poucky o
LaTeXu, vzal TBN (me nekoncici diky panu Olsakovi) a podival se na zdrojak
prislusneho "zlobiveho" makra v LaTeXu. Opravdu je to castokrat jednodussi!

Napr. problem s tloustkou car v tabulce - projit zdrojaky prostredi tabular
(bude to urcite mnoho volajicich se maker, ale lze pomerne primocare dojit k
tomu "srdci") a tam u prislusnych \hrule a \vrule bud zjistit nebo dodat
registr s ulozenou tloustkou...

Hodne stesti,

Milan Vancura