zle riadkovanie v LaTexu

Peter Gasparovic pegas at vlake.army.sk
Wed Jan 22 15:44:18 CET 2003

Zdenek Wagner wrote:
> Pricina je jednoducha. \baselinestretch rika, ze se ma pouzit odpovidajici

Nie nie je jednoducha :), ale vysvetlil ste mi ju tak jasne, ze som tomu
porozumel, dakujem.

> [...]
> aby se text centroval. Dale se cely text nacte do horizontalniho seznamu,
> kde \LARGE uprostred skupiny zvetsi font i \baselineskip. Zaviraci zavorka
> vrati velikost pisma na \normalsize a \baselineskip nastavi na
> \baselinestretch * \baselineskip pro \normalsize. \end{center} obsahuje
> \par, takze pak se horizontalni seznam zacne lamat na radky, ovsem s malou
> hodnotou \baselineskip. Proto se pismena mozna i prekryji a vzdalenost
> ucari se nastavi podle \lineskiplimit. Resenim je, kdyz jeste pred
> uzaviraci zavorku vlozite explicitne \par nebo prazdny radek. Protoze

Takze teraz ste mi zobrali iluziu, ze vdaka LaTeX-u sa nemusim vobec
ucit TeX (dufal som ze to bude pre mna zbytocne). V podstate az doteraz
mi vsetko fungovalo na zaklade jednoduchej logiky LaTeX-u.

> \begin{cokoliv} ... \end{cokoliv} je take skupina, nemusite v uvedenem
> pripade zavorky pouzit. Nejsem si zcela jist, ale domnivam se, ze pak by

...no, v tom prostredi center toho bolo viacej, robil som si celnu
stranku.

> implicitni \par prisel drive nez konec skupiny, takze by radkovani dopadlo
> spravne i bez prazdneho radku pred \end{center}.

Vo vsetkych pripadoch mi to funguje presne podla vaseho vysvetlenia,
este raz dakujem.

  Peter Gasparovic