PS level 2 a obrazky

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Jan 21 12:16:16 CET 2003

On Tue, 21 Jan 2003, Jiri Zelinka wrote:

> [...]
> pomoci porgramu 'convert' pod Linuxem (podle hlavicky ve vyslednem
> souboru se pri prevodu pouziva asi ImageMagick). Protoze vysledek byl
> pomerne velky, zapatral jsem v napovede a zjistil jsem, ze pri zadani
> pripony vystupniho souboru 'eps2' se provede konverze do EPS level 2.
> Zkusil jsem a vysledek byl skutecne podstatne mensi nez v predchozim
> pripade (asi dvacetkrat). (U jdenoho souboru dokonce mensi nez puvodni
> JPEG., coz mi pripada podivne, protoze jsem si myslel, ze v podstate se
> ten JPEG jen obali  prislusnym PS kodem.) Po jejich zacleneni do textu v

Prave ze ne. ImageMagic jej dekomprimuje a znovu komprimuje. Pokud pouzije
vyrazne nizsi kvalitu, nez mel puvodni JPEG, muze ten EPS vyjit mensi. Ja
mam vlastni program, ktery jen obali JPEG a prevede z binarni formy na
ASCII85, ale v archivu teto konference se da najit, ze existuje i jiny
nastroj, ktery dela totez.

> TeXu (\includegraphics) a zpracovani (cslatex a dvips) se vysledny PS
> soubor nepovedlo zobrazit pomoci gv (verze 3.5.8, gs 6.5.1) a ani se
> nevytiskl na PS tiskarne. Pritom puvodni EPS2 obrazky jsou samostatne
> zobrazitelne (i pod W98 s gsview 2.7 a gs 5.5). Pokud obrazky prevedu z
> JPEG do EPS (Level 1) a zpracuju, vse je v poradku.
> Nepodarilo se mi zjistit, cim je to zpusobeno, proto prosim o radu.

V EPS Level2 se vetsinou pouziva kodovani ASCII85, takze na zacatku radku
muze byt % nebo dokonce %%. Pak se dvips splete a obrazek vlozi spatne. Da
se to resit nekolika zpusoby:

1. Nepouzivat EPS2, ale jen Level1. Pokud vadi velky EPS, ale nevadi velky
PS, je mozno obrazky zkomprimovat pomoci gzip nebo bzip2 (nejprve awkem
vyberu %%BoundingBox do souboru s priponou .eps.bbx, pak provedu kompresi
a pro graphicx mam definovane nove pravidlo, ktere si s tim poradi).
Pravidla jsou velmi jednoducha:

\DeclareGraphicsRule{.eps.bz2}{eps}{.eps.bbx}{`bzip2 -cdk #1}
\DeclareGraphicsRule{.eps.gz}{eps}{.eps.bbx}{`gzip -cd #1}

2. Volat dvips s parametrem -K0

3. Vytvorit falesne EPS, ktere obsahuji jen potrebne komentare a skutecny
EPS vkladaji PS prikazem run. Pokud je nutno mit v PS skutecne EPS (napr.
interpret nepovoluje run nebo chceme soubor odnest jinam), prislusne EPS
se znovu do vysledneho souboru vlozi. Kdysi davno jsem si na to napsal
perlovske skripty, ktere jsou na http://hroch486.icpf.cas.cz/epspltools/
(ovsem zcela bez zaruky).

> Jiri Zelinka

Zdenek Wagner