PS level 2 a obrazky

Jiri Zelinka zelinka at math.muni.cz
Tue Jan 21 11:39:40 CET 2003

Preji hezky den vsem!
Pro pouziti dvou JPEG obrazku v TeXu jsem je prevedl do EPS formatu
pomoci porgramu 'convert' pod Linuxem (podle hlavicky ve vyslednem
souboru se pri prevodu pouziva asi ImageMagick). Protoze vysledek byl
pomerne velky, zapatral jsem v napovede a zjistil jsem, ze pri zadani
pripony vystupniho souboru 'eps2' se provede konverze do EPS level 2.
Zkusil jsem a vysledek byl skutecne podstatne mensi nez v predchozim
pripade (asi dvacetkrat). (U jdenoho souboru dokonce mensi nez puvodni
JPEG., coz mi pripada podivne, protoze jsem si myslel, ze v podstate se
ten JPEG jen obali  prislusnym PS kodem.) Po jejich zacleneni do textu v
TeXu (\includegraphics) a zpracovani (cslatex a dvips) se vysledny PS
soubor nepovedlo zobrazit pomoci gv (verze 3.5.8, gs 6.5.1) a ani se
nevytiskl na PS tiskarne. Pritom puvodni EPS2 obrazky jsou samostatne
zobrazitelne (i pod W98 s gsview 2.7 a gs 5.5). Pokud obrazky prevedu z
JPEG do EPS (Level 1) a zpracuju, vse je v poradku.
Nepodarilo se mi zjistit, cim je to zpusobeno, proto prosim o radu.

Jiri Zelinka