Chybejici tfm

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Fri Feb 28 08:56:26 CET 2003

Josef Polách píše:

> Dne čt 27. únor 2003 16:37 jste napsal(a):

> Stahl jsem si je a vse fungovalo uplne v pohode, ani
> jsem nemusel nic rucne generovat. Dnes dopoledne jsem si v praci na dosovskem
> minitexu vyzkousel Vasi druhou radu a s lehkou upravou se mi podarilo
> vytvorit tfm (viz zaznam nize), jen to chtelo dopsat mu rucne newsym, kdyz si
> o nej rekl. Vytvoril pet znaku, vypada, ze je to dobre, ve Zpravodaji

To je divne, pokud jste mel newsym.mf ve stejnem adresari, mel by to mf
najit.
Pokud jste ho mel jinde, asi mate spatne nastavene cesty pro hledani.

> [...]
> (/usr/TeX/texmf/fonts/source/public/cm/cmbase.mf) (newsym.mf
> Much less sign [28]
> mf: Window support for X was not compiled into this binary.
> mf: There may be a binary called `mfw' on your system which
> mf: does contain X window support.
>
> mf: If you need to recompile, remember to give the --with-x
> mf: option to configure
>
> mf: (Or perhaps you just failed to specify the mode.)
>
> Much greater sign [29]
> Reflected proportionality sign [47] [0] [1] ) )
> Output written on cmnsy10.2602gf (5 characters, 9264 bytes).

To je ten nenadefinovany localfont. Je potreba najit nejaky nadefinovany
mode
(byva to laserjet, laserjetIV a pod. Podivejte se po souboru local.mf).
Jinak se pouzije mode uzivany pro ladeni fontu (to je to rozliseni 2602)
a pri
nem se negeneruje metrika.

> Zkusil jsem pak pouzit ten "dosovsky" tfm a stejne nic. Csplain sice vytvori
> dvi, ale patricne znaky v nem chybi.
>
> Prikaz tex testfont vytvoril dvoustrankovou tabulku o 37 radcich a osmi
> sloupcích. -- Uvnitr je prazdna.

To by mely byt problemy s cestami - nenalezni pk souboru nebo jejich
nevygenerovani.
Zalezi na instalaci. Mozna aktualizace databaze, aby v ni byl tfm
soubor.

> [...]
>

> ------------------
> Zaznam z minitexu:
> ---
> C:\emtex\BIN>mf386.exe \mode:=localfont; input c:\windows\plocha\cmnsy10.mf
> This is METAFONT (mf386), Version 2.718 [4b] (no base preloaded)
> **\mode:=localfont; input c:\windows\plocha\cmnsy10.mf
> (c:/windows/plocha/cmnsy10.mf (/emtex/mfinput/cm/cmbase.mf)
> ! I can't find file `newsym.mf'.
> l.75 generate newsym
>                           % switch to the driver file
> Please type another input file name: c:\windows\plocha\newsym

No na plose bude metafont ten soubor opravdu asi tezko hledat. :-)
Musite to dat do adresaru, kde jsou ostatni mf soubory Vasi instalace.

Zdravi
          Jaromir Kuben