Chybejici tfm

Josef Polách j_polach at email.cz
Thu Feb 27 21:34:16 CET 2003

Dne čt 27. únor 2003 16:37 jste napsal(a):

> Asi jsem Vam tu radu daval i minule. Ale mam takovy dojem, ze to bylo v
> listopadu

Bylo to az letos (13. ledna) a byla to rada, v niz jste mne nasmeroval na
nazvy nebo umisteni tech fontu. Popsal jste takovou (pro mne silenou)
LaTeXovskou konstrukci, ja jsem to udelal "brutalne" v plainu takto:

\font\fcmnsy=cmnsy10
\def\uhel{\hbox{\fcmnsy\char'01\rm}}

(Pochopitelne, kdybych s tim byl chtel vice pracovat a treba v ruznych
velikostech, musel bych najit lepsi reseni, treba podle zmineneho zpravodaje.)

Stahl jsem si je a vse fungovalo uplne v pohode, ani
jsem nemusel nic rucne generovat. Dnes dopoledne jsem si v praci na dosovskem
minitexu vyzkousel Vasi druhou radu a s lehkou upravou se mi podarilo
vytvorit tfm (viz zaznam nize), jen to chtelo dopsat mu rucne newsym, kdyz si
o nej rekl. Vytvoril pet znaku, vypada, ze je to dobre, ve Zpravodaji
1--3/2002, str. 145 je jich taky pet. Bohuzel jsem nemel cas v praci zkouset,
zda funguje dobre.

Doma v Linuxu jsem zkousel ten prikaz s mf a vysel mi z toho prasopes. ani
tfm jsem nevyoslil. Prvne mi bash vynadal, ze nemuze najit `mode:=localfont'.
Pak jsem zkusil naslepo toto:

---
jo at linux:~> mf /usr/TeX/texmf/fonts/cmnsy10.mf
This is METAFONT, Version 2.7182 (Web2C 7.3.7x)
(/usr/TeX/texmf/fonts/cmnsy10.mf
(/usr/TeX/texmf/fonts/source/public/cm/cmbase.mf) (newsym.mf
Much less sign [28]
mf: Window support for X was not compiled into this binary.
mf: There may be a binary called `mfw' on your system which
mf: does contain X window support.

mf: If you need to recompile, remember to give the --with-x
mf: option to configure

mf: (Or perhaps you just failed to specify the mode.)

Much greater sign [29]
Reflected proportionality sign [47] [0] [1] ) )
Output written on cmnsy10.2602gf (5 characters, 9264 bytes).
Transcript written on cmnsy10.log.
---

Zkusil jsem pak pouzit ten "dosovsky" tfm a stejne nic. Csplain sice vytvori
dvi, ale patricne znaky v nem chybi.

Prikaz tex testfont vytvoril dvoustrankovou tabulku o 37 radcich a osmi
sloupcích. -- Uvnitr je prazdna.

Zkratka na to nemam (patricne vedomosti a zkusenosti) a bude pro mne lepsi
udelat tu znacku nahradnim zpusobem. Neni to ciste reseni, ale postaci.

Jen nemohu prijit na to, proc mi to na stejnem pocitaci na stejnem SuSE
Linuxu 7.3 se stejnym TeXem z TeXlive7 minule fungovalo bez problemu a vcil
ne. Dalsi dve odpoledne vyuziji radsi jinak a budu pokorne pohlizet na borce,
kteri jsou s vedenim "popredku". Pohoda. Uz to nebudu dal rozpitvavat,
protoze to neni prinosem. Dekuji za trpelivost.

Dobrou noc a hezky den

Josef

------------------
Zaznam z minitexu:
---
C:\emtex\BIN>mf386.exe \mode:=localfont; input c:\windows\plocha\cmnsy10.mf
This is METAFONT (mf386), Version 2.718 [4b] (no base preloaded)
**\mode:=localfont; input c:\windows\plocha\cmnsy10.mf
(c:/windows/plocha/cmnsy10.mf (/emtex/mfinput/cm/cmbase.mf)
! I can't find file `newsym.mf'.
l.75 generate newsym
                          % switch to the driver file
Please type another input file name: c:\windows\plocha\newsym
(c:/windows/plocha/newsym.mf [28] [29] [47] [0] [1] ) )
Font metrics written on cmnsy10.tfm.
Output written on cmnsy10.300 (5 characters, 732 bytes).

--
Josef Polách

Odchozí zpráva neobsahuje viry, protože k jejímu vytvoření nebyly použity
výměšky Micro$oftu.
Outgoing message doesn't contain viruses, it was not created using the
secretes of Micro$oft.