Problemy s Metapostom pod Miktexom

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Thu Feb 27 09:55:40 CET 2003

Pavol Habuda wrote:

> Dobry den.
>
> Mam problem s Metapostom pod MikTeXom.
>
> Predstavme si jednoduchy obrazok:
>    beginfig(1);
>       label.top(btex $-1$č etex, (0,0));
>    endfig;
>
> Problem je v tom, ze namiesto znaku - mi dvitomp
> vlozi do obrazku znak \char000 (z fontu cmsy10).

Tohle je spravne. Znak "minus" je ve fontu cmsy10 na pozici 0.
Proc to pokladate za chybu?

> Rovnako nefunguje cestina, znak \v{c} sa vysadza
> ako kompozitny znak s nespravnym makcenom. Napriek tomu
> je z MPX zrejme, ze DVItoMP pouziva ceske fonty,
> vid riadok  "_n2="csr10";" .
>
> Prikladam vypisy MPX suboru logu a vysledneho PS.

At hledam jak hledam, tak v tech vypisech nic co by pripominalo
\v{c} (jakkoliv vysazene) nemohu najit.

> Stretol sa uz niekto s rovnakym problemom?
> Neviete, cim by to mohlo byt?

Pri reseni je potreba zabranit smazani pomocnych souboru
(obvykle mpx__tmp.tex a mpx__tmp.dvi). Z nich lze vetsinou vycist,
kde se chyba objevuje.
Nepouzivam MikTeX ani Windows, tak konkretne neporadim. Obvykle
je treba upravit skript MAKEMPX.neco, ktery je ovsem zavisly na systemu.
Taky lze experimentovat zkusmo se sytemovou promennou, ktera rika,
jaky format TeXu se pouzije pri vytvareni .mpx souboru.

               S pranim uspechu,

                                     Lubos Kloc