Problemy s Metapostom pod Miktexom

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Thu Feb 27 09:11:07 CET 2003

Pavol Habuda píše:

> Dobry den.
>
> Mam problem s Metapostom pod MikTeXom.
>
> Predstavme si jednoduchy obrazok:
>    beginfig(1);
>       label.top(btex $-1$č etex, (0,0));
>    endfig;
>
> Problem je v tom, ze namiesto znaku - mi dvitomp
> vlozi do obrazku znak \char000 (z fontu cmsy10).
>
> Rovnako nefunguje cestina, znak \v{c} sa vysadza
> ako kompozitny znak s nespravnym makcenom. Napriek tomu
> je z MPX zrejme, ze DVItoMP pouziva ceske fonty,
> vid riadok  "_n2="csr10";" .
>
> Prikladam vypisy MPX suboru logu a vysledneho PS.

> [...]

Predpokladame-li, ze dvitomp pracuje korektne, musi byt chyba v dvi
souboru,
z ktereho to dela. Zkuste se podivat na to. Problem asi bude v tom, jaky
tex si mp zavola pro vytvoreni pomocneho dvi souboru. Zadava se to
stavovou
promennou MPTEX. Tu cestinu by to vysvetlovalo rozhodne.
Normalne jsou vsechny tyto pomocne soubory smazane, je potreba
naeditovat
soubor makempx.bat. Tusim, ze v novejsich instalacich je misto toho
nejake exe.
Staci ale snad to exe vyradit a takovy bat si vyrobit a patricne
upravit, abyste
mel cely proces plne pod kontrolou.
Napr. ja mam toto (po uprave; je to pro emtex):
if errorlevel 1 goto err3

@echo off

@echo .
%emtexdir%\MPLIB\newer %1 %2
if errorlevel 1 goto older
goto succex
:older
%emtexdir%\MPLIB\mptotex %1 mpx__tmp.tex
if errorlevel 1 goto err1

rem %MPTEX% \batchmode\input mpx__tmp >NUL
rem %MPTEX% \input mpx__tmp
tex386 -mt35000 ^&cslatex \input mpx__tmp
if errorlevel 1 goto err2

%emtexdir%\MPLIB\dvitomp mpx__tmp.dvi %2 > mpx__tmp.log
if errorlevel 1 goto err3

DEL mpx__tmp.*
rem del mptextmp.*

:succex
exit 0

:err1
echo Command failed: %emtexdir%\MPLIB\mptotex %1
goto errorex

:err2
echo Command failed: %MPTEX% mpx__tmp.tex. See mpx__tmp.log
goto errorex

:err3
echo Command failed: %emtexdir%\MPLIB\dvitomp mpx__tmp.dvi
type mpx__tmp.log

:errorex
if exists %2 move %2 mpx__tmp.mpx
exit 1

V te Vasi instalaci asi mate misto mptotex program mpto.
Take jsem musel v instalaci (pro OS/2 zalozene na web2c) pouzit puvodni
dvitomp z instalace mp vychazejici z emtexu, protoze ten novy spatne
prirazoval nektere virtualni fonty.

Zdravi
           Jaromir Kuben