Distribuce TeXu pro WinXP

Jiri Zelinka zelinka at math.muni.cz
Wed Feb 26 14:24:34 CET 2003

Karel Petru wrote:

> Dobry den.
> Delsi dobu pouzivam TeX (web2c) na linuxu, konkretne format cslatex.
> Mel bych dotaz, kterou distribuci byste doporucili pro Windows XP -
> MikTeX, TeXLive, fpTeX, emTeX, ...?
> Zkousel jsem MikTex, ale cetl jsem ze MikTex neumoznuje prekodovavat
> vstupni texty a neda se tedy pouzit pro cslatex. Co jsem zatim s
> MikTeXem zkousel, tak mi csplain sel, ale cslatex zkolabuje pri tvorbe
> formatu s chybou "Encoding scheme `IL2' unknown", coz bude asi ono.
>
> Karel Petru

Jednou zvlastnosti MikTeXu je, ze misto volani napr. 'tex &cslatex'
pripadne 'tex -fmt=cslatex' se pouziva 'cslatex.exe'. Ten se da vytvorit
tak, ze nekde v programu 'MikTeXOptions' se vygeneruje novy format s
nazvem 'cslatex' a jako vstupni soubor se uda 'cslatex.ini'. Soubory
'cslatex.exe' a 'cslatex.fmt' se vytvori, umisti se tam, kam maji, ale
cestina presto nefunguje (nevim proc). Funkcni postup je nasledujici (ve
verzi 2.1):
- Udelame kopii souboru 'latex.exe' s nazvem 'cslatex.exe' (standardne
adresar '\texmf\miktex\bin\').
- v adresari '\texmf\tex\cslatex\' spustime tex -ini cslatex.ini a
vytvoreny 'cslatex.fmt' premistime do spravneho adresare (u mne
'\texmf.local\miktex\fmt\').
- nesmime zapomenout smazat nebo prejmenovat soubor
'\texmf\tex\generic\Babel\czech.sty'.
- nakonec v 'MikTeXOptions' zadame Refresh databaze
A pak by melo fungovat \usepackage[cp1250]{inputenc}v LaTeXovskem
zdrojaku, ale take volani cslatex -translate-file=cp1250cs

Prijemne TeXovani preje

Jiri Zelinka