Distribuce TeXu pro WinXP

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Feb 25 14:46:23 CET 2003

On Tue, 25 Feb 2003, Karel Petru wrote:

> Dobry den.
> Delsi dobu pouzivam TeX (web2c) na linuxu, konkretne format cslatex. Mel
> bych dotaz, kterou distribuci byste doporucili pro Windows XP - MikTeX,
> TeXLive, fpTeX, emTeX, ...?

V posledni dobe mi nekolik uzivatelu hlasilo, ze jim v MikTeXu nejde
cestina, dokonce ani babelovska. Mozna to jeom neumeli nastavit, ale
svedci to o tom, ze to v te distribuci neni jednoduche. TeXLive je overena
distribuce, obe cestiny tam funguji. emTeX je trochu problem, protoze je
psany pro OS/2 a windows maji jiny pametovy model. Nejsilnejsi strankou
emTeXu je prohlizec dvipm, jenze 32bitova verze ve Windows nikdy nepojede
a 16bitova verze povede k naproste degradaci multitaskingu ve Windows
(windows nedovedou 16bitove aplikace multitaskovat preemptivne). Pouzivani
dviscr je zase krok zpet, takze pro windows bych emTeX moc nedoporucoval.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz