TeX a postscript level 3

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Feb 25 10:05:52 CET 2003

On Tue, 25 Feb 2003, Jan Gregor wrote:

> Dobry den
>  Narazil jsem u tiskarny s postscriptem 3 (konkretne phaser 8200dp) na
>  fonty, ktere mely v nazvu CE. Adobe tvrdi, ze tyto fonty maji v sobe
>  primo ceske znaky. Chci se zeptat jestli je uz vyreseno pouziti techto
>  fontu v cstexu a cslatexu.

V principu ano. Musite mit k prislusnym fontum AFM soubory (to jsou
metriky). Dale si budete muset udelat soubor s kodovacim vektorem, mozna
pujde pouzit alespon jako zaklad jeden ze souboru pro pouziti
stresovickych fontu (Biblon ma kodovani CE). Pak musite k temto fontum
vytvorit TeXove metriky, pripadne VF, a soubor .map, kde k TeXovym jmenum
pridelite PS jmena. Pro LaTeX jeste potrebujete .fd soubory. Lze na to
pouzit bud afm2tfm nebo fontinst. Pro usnadneni prace potrebujete jeste
.sty soubory pro NFSS nebo OFS. Tim budete schopen temito fonty tisknout
na tiskarne. Abyste si mohl text prohlizet na obrazovce, potrebujete
nejake nahradni fonty, bud primo postscriptove, ktere nainstalujete do
gsview, nebo nejake bitmapy pro dvi prohlizece. Dale potrebujete fonty pro
pouziti v PDF, at uz pres Distiller nebo pomoci pdftexu. Zde lze pouzit i
TrueType varianty, ktere se nekdy na prani dodavaji, ale ty slouzi jen pro
nahled a mivaji nizsi kvalitu.

> Jan Gregor

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz