Uprava plainoveho makra na marginal notes

Matous Jan Fialka fialka.tex at seznam.cz
Fri Dec 19 14:52:47 CET 2003

On 19/12/03 10:21 +0100 or thereabouts, Jaromír Kuben wrote:

> Bohuzel to, co chcete, zrovna neni uplne trivialni, jak uz Vam bylo
> naznaceno. Chce to
> ponekud hlubsi znalosti TeXu, nez asi zatim mate. Ty byste mohl ve
> zminene knize ziskat.

To ovsem asi nestihnu do Vanoc, resp. Stedreho Vecera, ze? Do te doby mi to
musi fungovat, jedna se o darek.

Vy mate hlubsi znalosti TeXu? Nemohl byste mi teda pomoci to moje makro
upravit? Pro zkuseneho TeXnika to jiste nebude problem :)

> Porad je hodne levnejsi, nez originalni Knuthuv TeXbook.

Jsem si toho vedom a koupi zamyslim, ale ted, jak jsem jiz rekl, nemam na to
jaksi penize :(

> P.S. Mimochodem, kniha je k dispozici i v elektronicke verzi (pdf).
> Najdete ji na domovske strance
>      p. Olsaka, protoze s tim nakladatelstvi Konvoj souhlasilo. Dokonce
> tam tusim jsou zdrojove
>      kody vsech prikladu z knihy, abyste je nemusel prepisovat. Nekdy
> je to opravdu dost rozsahle. :-)

Kdyz pouziji makra na marginalie o TBN, tak mi prestanou fungovat moje
poznamky pod carou :( Proto jsem makro z TBN nemohl pouzit.

Snad jsem jiz vse dostatecne osvetlit, co se tyce toho makra, nyni bych se
rad vyjadril jeste ke knize "Typograficky system TeX".

Ze stranek pana Olsaka jsem "jaksi" vyrozumel, ze TST bude v elektronicke
podobe existovat! Pouze jsem se domnival, ze se tak jiz stalo, a ze je kniha
treba umistena nekde jinde. Co se tyce kusu maker, o ktere jsem p. Olsaka
zadal, nechapu, proc by se prislusne makro nemohlo poslat zde do diskuzniho
fora, kdyz preci si jej muze kdokoli z knihy opsat a pouzivat a velice
pochybuji, ze by se to na vyslednem PS dalo nejak poznat. Pokud ano, opravte
mne. Nevim, pod jakou licenci je kniha vydana, ale pokud jsou makra v knize
pod copyrightem, tak se velice omlouvam, ale prislo by mi to proste
nelogicke coptrightovat neco, cehoz pouziti se zda byt prakticky
neprokazatelne. Proto jsem mel take zato, ze zaslat kousek kodu nebude v
rozporu se zakonem. Pana Olsaka primo jsem o to pozadal ze slusnosti.
Vas ostatni jsem pozadal o nejake pripadne jine reseni, ktere Vam funguje a
ktere bych mohl pouzit. Velice se omlouvam za rozpoutani debaty okolo
tematu, ktery neni subjektem puvodniho meho dotazu.

Mejte se vsichni krasne,

S uctou,

--
Matouš Jan Fialka aka Variable computing Prague
Private E-Mail:     matous_jan.fialka at seznam.cz
Home Page: http://burdazd.sh.cvut.cz/~socrates/
Linux User Number: 308523 Peace, TeX, GNU/Linux