Update starsich *.tex souboru

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Dec 3 14:00:39 CET 2003

On Wed, 3 Dec 2003, Milos Puchta wrote:

> Po instalaci MikTeXu 2.4 jsem testoval instalaci se soubory,
> ktere byly vytvorene DOSovou verzi LaTeXu (2.09). Zatimco
> kolegovi chodi vse v poradku, mne se v logu zobrazi, ze je
> problem s fontem S s hackem, Z s hackem se zobrazi jako
> neco takoveho <<. V logu je poznamka, ze font il2cmss.fd
> uvedene znaky nema definovane (To je Latin 2? )

Problem bude v kodovani vstupniho textu. Vzhledem k tomu, ze chyba je ve
fontu il2cmss.fd, predpokladam, ze pouzivate cslatex. V tom nemuze byt
problem. Potiz je v tom, ze DOS pouziva bud Kamenickou cestinu nebo CP852.
(Nekde se pouzivalo i kodovani KOI-8-CS, ale to bylo dost vzacne.) Windows
je schozifrenni system. V grafickych aplikacich pouziva CP1250, v
textovych CP852. Wokenni cslatex predpoklada, ze se pouziva textovy editor
v grafickem rezimu, tj. v CP1250. Pokud mate stary soubor psany v CP852 a
ve Windows si otevrete DOSove okne a vypisete jej pomoci "type", uvidite
cestinu spravne, ale TeX ji uvidi spatne. Musite tedy prekonvertovat text
do CP1250 a vse bude fungovat. Pokud jej prekonvertujete omylem do
ISO-8859-2, bude nekolik pismen spatne. Samozrejme by slo pouzit balik
inputenc, ale prekonvertovani textu mi pripada rozumejsi. Pro kontrolu se
podivejte na dokument treba v Notepadu. Pokud tam vidite cestinu spravne,
mel by jit stary dokument zpracovat bez problemu.

> TIA
> Milos

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz