nekolik dotazu ohledne LaTeXu

Martin Sanda martin.sanda at balustrada.cz
Sat Dec 13 22:14:53 CET 2003

Dobry den!

Chtel jsem se zeptat na nekoli dotazu, ktere se mi postupne vynořili pri praci
s LaTeXem

1) je mozne v LaTeXu sazet ruzne siroke sloupce? Napriklad dva sloupce,
pricemz jeden je dvakrat sirsi nez druhy? Pokud bych si chtel vymyslet jeste
vic, tak by bylo hezke, pokud by ty sloupce vzajemne na sobe nezavisle
prechazely na dalsi stranku, pricemz ten uzsi by byl stale na vnejsi strane.

Ted jsem prosel asi 30 strankovy dokument k baliku multicol, ale tohle jsem
nenasel, i kdyz uznavam, ze moje anglictina je velice spatna.

Napadlo me take, ze bych ten druhy uzky sloupec mohl sazet jako poznamka na
okraji,. ale to asi neni idealni.
Nebo to sazet pomoci parboxu?

2) je mozne nejakym zpusobem zaridit, aby napr pri pouziti baliku palatino
nebo bookman byly hacky napriklad nad pismenkem t sazeny spravne, tj ne s
pouzitim apostrofu? Pokud se takove ť ci ď dostane na konec slova (neboť,
teď, rtuť), ma clovek silny dojem, ze je to vskutku mineno jako apostrof a ne
jako hacek. Pouzitim ttf? Jak to zaridit?

3) Kdesi ve starsim zpravodaji jsem se docetl o myslence, pouzivat pro uzke
sloupce pismenka s modifikovanou sirkou, coz me pomerne dost zaujalo. Chtel
jsem se zeptat, zda-li se v teto veci neco deje, nebo to pouze odpociva coby
dobry ale prozatim nerealizovany napad.

Dekuji za trpelivost. Timto se take omlouvam za to, ze jsem pred polozenim
dotazu moc nehledal na webu, neb jsem dial-up a kazda mituta je draze
zaplacena.

--
S přáním mnoha dobrých věcí
Martin Šanda

http://www.cb.cz/casopis/cislo.php?0210_trestajici_buh Trestající Bůh?
Citát na závěr:

Učit korporace slušnému chování, je jako učit armádu pacifismu