Propagace a sireni TeXu - delsi

Tomas Davidek davidek at mail6.cern.ch
Sat Aug 16 18:07:51 CEST 2003

>- jak jsem se k TeXu dostal?

v roce 1993 jsem zacal psat prvni stranky diplomky. Ve fyzice vysokych
energii se latex pouzival jiz tehdy jako jediny rozumny nastroj na sazbu
clanku a zprav.....

>- kdy (jak dlouho pouzivam TeX)?

Od roku 1993.

>- k cemu a kde jej pouzivam?

Dneska prakticky ke vsemu, co pisu na pocitaci, tj. na psani clanku, zprav
a pripadne i sazbu tabulekk pro experiment atd. Vyjimkou jsou prezentace,
ktere pisu v OpenOffice.

>- jake problemy me trapily na zacatku?

Nechapal jsem rozdil mezi TeXem a LaTeXem.

>- podle ceho jsem se ucil TeX?

Prvni vec byla strucny navod k LaTeXu, ktery byl soucasti instalace
emtexu. Dale "Jemny uvod do TeXu"... Az mnohem pozdeji jsem se dostal k
dalsi literature a k teto konferenci.

>- co mi chybi dnes?

vice casu na sledovani vyvoje jednotlivych distribuci (da-li se to tak
rici), dale se prilis nevyznam ve fontech (tez casovy problem).

>- kolik lidi jsem privedl k TeXu?

Tezko rici, rekl bych tak 10 lidi.

>- mohu neco nabidnout? (treba odkaz na uzitecnosti na svych strankach)

Bohuzel moc ne, sem tam nejakou radu do konference....

>- jsem clenem sdruzeni? Proc ano? Proc ne?

Ano, jsem clenem, i kdyz dost pasivnim. Odebiram Zpravodaj a pomoci CD s
TeXLive instaluju TeX svym kolegum na pracovisti (pracoviste je
kolektivnim clenem)

>- ctu tuto konferu? (anonci bych dal samozrejme i jinam)

Ano, a povazuji ji za velice uzitecnou.

>- vyuzivam stranky a archiv CSTUGu a CTANu? Jak casto?

Obcas, na hledani nejakych balicku pro LaTeX, kdyz se na me obrati nejaky
kolega s prosbou o pomoc. Na strankach CSTUGu vyuzivam hlavne odkazy k
LaTeX manualum, kdyz zrovna nemam po ruce Lamportovu knihu....

Zdravi
          Tomas Davidek