MikTeX v ABC Palírně -- nevyřešeno

Jiri Zelinka zelinka at math.muni.cz
Thu Aug 14 10:22:36 CEST 2003

Pouzival jsem MikTeX nekolik let. Puvodne jsem jej nainstaloval, nebot
TeXLive zabiral prilis mnoho mista na disku. Byla to verze asi 5, nedal
se jednoduse udelat vyber balicku k instalaci. MikTeX tehdy zabiral
zhruba polovicni misto. Jeho nevyhodou bylo, ze narodni produkty
(cslatex, csplain ...) puvodne nebyly jeho soucasti, v novejsich verzich
byly, ale automaticka instalace nefungovala, formatove soubory se musely
vytvaret rucne. Taky se obcas vyskytly problemy pri zarazovani nekterych
EPS obrazku - v mape fontu se nenaslo pismo v obrazku pouzite.
Hlavnim duvodem, proc jsem u MikTeXu setrvaval, byl DVI prohlizec yap.
Ten povazuji za velmi kvalitni.
Loni na podzim jsem presel na TeXLive. Jednak je moznost instalace uz
mnohem variabilnejsi nez kdysi a taky se mi podarilo zprovoznit yap i s
TeXLive. (Taky uz mam vetsi disk).
Myslim, ze TeXLive je lepsi hlavne v podpore cestiny a slovenstiny.
Ostatni veci si netroufam posoudit.
MikTeX se zase vejde na 1 CD.

Cose tyce toho, ktery ISO obraz pouzit pro vypaleni, osobne bych
doporucil MikTeXDirect, ovsem sam uz nejsem uzivatel MikTeXu.

Jiri Zelinka