priprava brozury (autoreferat)

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Aug 13 10:25:38 CEST 2003

On Wed, 13 Aug 2003, Stepan Kasal wrote:

> [...]
> zmenseni, zadane pomoci "@.7".)
>
> Projevuje se totiz dalsi chyba, ze jste nerekl dvips velikost papiru.
> Musite nejprve editovat soubor config.ps (v me instalaci je to
> /usr/share/texmf/dvips/config/config.ps ) a pridat nekam ke konci radek
>
> @ a5 148.5mm 210mm
>
> (Asi je lepe nechat pred a za timto radkem jeden volny radek.)
>
> Potom spustite dvips s parametrem -ta5, tedy napr.
> 	dvips -t a5 -o a.ps autoreferat.dvi
>
> Pokud takovyto postscript budete nadale zpracovavat, bude ve vysledku
> videt cela stranka a ne jen jeji dolni cast.

Jak kdy... pstops totiz nezmeni nastaveni velikosti stranky, takze tam
zustane A5. Pokud se takto sestaveny PS posle do Distilleru, oreze se na
A5. Ja to resim zatim tak, ze vysledny PS jeste prozeny awkem a vymenim
prikazy pro nastaveni velikosti. Pri primem tisku na PS tiskarnu jsem
problemy nemel.

> [...]
> 1) Vysvetleni:
> PostScript ma referenci bod vlevo dole, DVI soubor vlevo nahore.  Proto
> neni mozno prevest DVI na odpovidajici PostScript bez informace o vysce
> stranky.  (Ve vasem pripade byla tedy strana A5 umistena u horniho okraje
> strany A4, ac mela byt u dolniho.)
> 2) Z vyse uvedeneho plyne, ze pokud byste chtel pouzit Vas puvodni
> postscript, pomohlo by, kdybyste pouzil pstops a oba vyskyty udaje "21cm"
> nahradil "29.7cm".
> 3) Pokud byste nechtel editovat config.ps, melo by stacit zadat misto
> -ta5 jen -T14.85cm,21cm (nezkousel jsem).

-T funguje, jen se musi dat obvykle do uvozovek, protoze jinak se carka
interpretuje jako oddelovac parametru a dvips se pak zlobi. To ale zavisi
na pouzitem shellu.

> Doufam, ze vam muj vyklad pomohl,
> 	Stepan Kasal

Zdenek Wagner