priprava brozury (autoreferat)

Stepan Kasal kasal at ucw.cz
Wed Aug 13 09:53:00 CEST 2003

Dobry den preji,

On Tue, 12 Aug 2003 22:28:37 +0200, Josef Polách <josef at polach.org> wrote:

> psnup -2 -s1 odkud.ps kam.ps
> (-s urcuje zvetseni/zmenseni)
>
> RTFM (man psnup)

poznamka RTFM neni zas tak na miste.  Vyse uvedeny zpusob, kdy jsou
zadany rozmeny vstupniho a vystupniho papiru, by mel fungovat take,
stejne jako -s1.  Mne osobne funguje.  Pouzivam GNU/Linux system,
RedHat smisenych verzi.  psnup hlasi:

$ psnup --
psnup release 1 patchlevel 17
Copyright (C) Angus J. C. Duggan, 1991-1995. See file LICENSE for details.

Pokud je dotycna verze psnup jeste starsi, asi stoji za to poohlednout se
po novejsi.  Je-li to nejnovejsi verze, bylo by prospesne chybu zjistit
a nahlasit autorovi pstools nebo autorum prislusne distribuce, skrze niz
balik pstools prisel.

Rado Bonk dalej pise:
| Okrem toho som este pouzival "psresize", co sice zvacsilo velkost
| dokumentu, ale zasa odrezalo hornu polovicu textu.

To jen znamena, ze psresize funguje, stejne jako funguje moje verze psnup,
jako pravdepodobne bude u Vas fungovat psnup -s1 i pstops.
(Mimochodem spravna specifikace pro pstops je
	pstops "2:0L(21cm,0)+1L(21cm,14.85cm)"
tedy oproti drive uvedenemu prikladu je nutno vynechat v obou pripadech
zmenseni, zadane pomoci "@.7".)

Projevuje se totiz dalsi chyba, ze jste nerekl dvips velikost papiru.
Musite nejprve editovat soubor config.ps (v me instalaci je to
/usr/share/texmf/dvips/config/config.ps ) a pridat nekam ke konci radek

@ a5 148.5mm 210mm

(Asi je lepe nechat pred a za timto radkem jeden volny radek.)

Potom spustite dvips s parametrem -ta5, tedy napr.
	dvips -t a5 -o a.ps autoreferat.dvi

Pokud takovyto postscript budete nadale zpracovavat, bude ve vysledku
videt cela stranka a ne jen jeji dolni cast.

Tot vse, pro uplnost jeste tri poznamky:
1) Vysvetleni:
PostScript ma referenci bod vlevo dole, DVI soubor vlevo nahore.  Proto
neni mozno prevest DVI na odpovidajici PostScript bez informace o vysce
stranky.  (Ve vasem pripade byla tedy strana A5 umistena u horniho okraje
strany A4, ac mela byt u dolniho.)
2) Z vyse uvedeneho plyne, ze pokud byste chtel pouzit Vas puvodni
postscript, pomohlo by, kdybyste pouzil pstops a oba vyskyty udaje "21cm"
nahradil "29.7cm".
3) Pokud byste nechtel editovat config.ps, melo by stacit zadat misto
-ta5 jen -T14.85cm,21cm (nezkousel jsem).

Doufam, ze vam muj vyklad pomohl,
	Stepan Kasal