zarovnavanie indexov, BUGREPORT csr10

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Fri Aug 8 11:47:58 CEST 2003

On Wed, 6 Aug 2003, Petr Olsak wrote:

> [...]
> nebylo vice nez 16 ruznych. V tomto fontu je obsazen znak plus a zrovna
> tento znak postihlo ono pozmenovani.
>
> Na druhe strane, znak minus je obsazen ve fontu cmsy10 (bohuzel
> chybi ve fontu csr10). Tento znak tedy ma originalni vysku navrzenou
> Knuthem.
>
> Domnivam se, ze rozdilnost vysek znaku plus a minus je okem
> nepostrehnutelna a ze problem bude jeste nekde jinde (zatim jsem nezkoumal
> kde). Box obsahujici -1 by mel mit stejnou vysku jako box obsahujici +1,
> protoze nejvyssi ze vseho je ta jednicka. Takze mi neleze do hlavy,

Ano, jednicka je najvyssia, ale spodok + a - je nizsie nez spodok 1. Navyse
este horny koniec 1 je o nieco vyssie nez znaku + a -. Z tohto vyplyva, ze
stredna vyska znaku + a - je "podstatne" nizsie nez znaku 1. Myslim si, ze pre
toto nezafunguje v tom priklade \phantom{1}, ale iba \phantom{-1}.
Nezanedbatelne maly rozdiel by bol pri \phantom{-} (vtedy by bol rozdiel iba
z horneho okraja jednicky a znaku minus). Toto je moj nazor, mozno pre
vysvetlenie treba ist este inde.

Ako uz bolo vysvetlene, medzi vyskou + a - je nepodstatny rozdiel.

$\{X_{K_B^{-1}}\}_{K_A^{\phantom{-1}}}$

PS:  dufam, ze priklad dobre pamatam, lebo som ho uz davno vymazal.

Zdravim
Ladislav Bitto