zmena rozliseni rastrove grafiky v pdf

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Apr 22 10:35:54 CEST 2003

On Mon, 21 Apr 2003, Martin Bruchanov wrote:

> Podobny problem jsem v take resil a jako nejvyhodnejsi mi prisla
> cesta konverzi pomoci ghostscriptu a to tato:
>
>  gs -dBATCH -dNOPAUSE \
>            -sDEVICE=pdfwrite \
>            -dPDFSETTINGS=/screen \
>            -sOutputFile=novy_soubor_s_nizkou_kvalitou.pdf \
>            puvodni_soubor.pdf
>
> Nejdulezitejsi pro Vas je volba -dPDFSETTINGS=/screen ktera
> urcuje kvalitu vystupu. Pro detaily mrknete do dokumentace k GS,
> a to zejmena do kapitolky
> http://www.cs.wisc.edu/~ghost/doc/gnu/7.05/Ps2pdf.htm#Options
> Nastaveni to ma hafo, takze si s tim staci jen pohrat.

Ono je spis dulezite nastavit parametr -r. Komercni distiller to dela, ale
mam pocit, ze GS bitmapovou grafiku neprerastruje na nizsi rozliseni. Mel
jsem totiz obrazek velikosti A0 ve velkem rozliseni jako EPS, ktery jsem
vkladal do dokumentu zmenseny asi na A7. PDF z GS byl radove vetsi nez PDF
z Distilleru, prestoze v obou pripadech jsem pozadoval prerastrovani na
300 dpi. V zasade to tedy jde, ale je otazkou, ktery SW to umi.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz