display mode - zavorky

Alexei Sveshnikov sveshnik at fzu.cz
Wed Apr 9 10:47:01 CEST 2003

On Mon, 7 Apr 2003, Kopecek Tomas wrote:

> dobry den,
Dobry den,

> nepodarilo se mi zapsat nasledujici vyraz
>    k      k
> /--^--\/--^--\
> aaaaaaabbbbbbb
> \-v-/\-v-/\-v/
>   x    y    z
>
> Problem je samozrejme v prekryvani boxu nad kterymi je overline (resp.
> underline).
>
> Domnivam se, ze jedine mozne reseni je vytvorit jakousi pseudomatici a do
> ni potom naskladat vse podle potreby. Jde to i jinak a elegantneji?
Zalezi take na slozitosti toho, co jste oznacil jako "aaaaaa" a "bbbbbb".
Pak je vice vhodne to ci ono reseni. Napriklad, v nasledujicim kodu
(pro LaTeX) TeX sazi vzorec v podstate 4-krat. Samozrejme to jde
zoptimalizovat, ale pro acka a becka to staci.

\lefteqn{
        \lefteqn{\overbrace{\phantom{aaaaaaa\mathstrut}}^k}aaaaaaa
        \lefteqn{\overbrace{\phantom{bbbbbbb\mathstrut}}^k}bbbbbbb
}
\lefteqn{\underbrace{\phantom{aaaa\mathstrut}}_x}aaaa
\lefteqn{\underbrace{\phantom{aaabbb\mathstrut}}_y}aaabbb
\lefteqn{\underbrace{\phantom{bbbb\mathstrut}}_z}bbbb

Ty \mathstrut'y tam jsou jenom pro hezci vzhled.

> Diky, Tomas Kopecek

Zdravi
    Alexej Sveshnikov