display mode - zavorky

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Wed Apr 9 07:56:09 CEST 2003

On Mon, 7 Apr 2003, Kopecek Tomas wrote:

> dobry den,
Dobry den,

> nepodarilo se mi zapsat nasledujici vyraz
>    k      k
> /--^--\/--^--\
> aaaaaaabbbbbbb
> \-v-/\-v-/\-v/
>   x    y    z
>
> Problem je samozrejme v prekryvani boxu nad kterymi je overline (resp.
> underline).
>
> Domnivam se, ze jedine mozne reseni je vytvorit jakousi pseudomatici a do
> ni potom naskladat vse podle potreby. Jde to i jinak a elegantneji?

niekedy pred piatymi rokmi mal niekto podobny (ale ovela jednoduchsi)
pripad:
         /---^---\
          aaaaaaaabbbbbbb
              \----v----/

nikto sa vtedy  neozval s "elegantnym" riesenim, tak som mu poradil po
\overbrace "vratit" sa spat a v \underbrace pridat ako prve "o kolko sa
vracalo", asi takto:

        \overbrace{aaaaaaaaa}\hspace{-7mm}\underbrace{\hspace{7mm}bbbbbbb}

toto sa da "zelegantnit" tak, ze dame odmerat TeX-om spolocnu sirku a to
potom pouzijeme namiesto "tvrdeho" \hspace.

Vas pripad je zlozitejsi. Nepisete ci plain alebo latex. Ja pracujem
cslatexom, takze skusil som to poskladat v \begin{array}, asi takto:

\begin{equation}\arraycolsep0mm
 \begin{array}{ccc}\multicolumn{3}{c}{k\hspace{15mm}k}\\
\overbrace{\hspace{15mm}}\overbrace{\hspace{15mm}}\hspace{-21mm}
 & & \\ A& B& ccc\\ xxA& yyB& zC\\
\multicolumn{3}{c}{aaaaaabccc}\\[-5mm ]
\underbrace{\hspace{10mm}}&  \underbrace{\hspace{10mm}} &
\underbrace{\hspace{10mm}}\\
x& y& z \end{array}
\end{equation}

toto sa da tiez "zelegantnit" - ak mate cas a chut:

\def\mojoverunderbrace#1#2#3#4#5#6{%
TeX-om odmerat sirku parametra #3
sirku rozdelit na polovicu
sirku rozdelit na tretinu
jednotlive parametre "nastrkat" na spravne miesto}

\mojoverunderbrace{k}{k}{aaaaaabbbbbbb}{x}{y}{z}

Zdravi
Ladislav Bitto