oprava v csplainu? (bylo: Polske prskrtnute L v times fontech)

David Necas (Yeti) yeti at physics.muni.cz
Tue Apr 8 11:35:47 CEST 2003

On Tue, Apr 08, 2003 at 08:43:02AM +0200, Petr Olsak wrote:

> omlouvam se, ze se k problemu \L znovu vracim. Zacinam mit totiz
> pochybnosti, zda to nazvat chybou souboru ctimes.tex nebo ne. Drive, nez
> do csplainu zasahnu, chtel bych tedy znat Vas nazor.
>
> Uzivatel plainu, podle meho nazoru, by mel vesmes vsemu, co dela,
> rozumet. Sve porozumeni muze dat treba na jevo tim, ze za
> \input ctimes napise dvakrat \chardef. To mu ruka neubyde.
>
> Kdyby byly ty \chardef "schovany" uvnitr ctimes.tex, pak by zase jiny
> uzivatel plainu mohl napsat treba:
>
> \input ctimes
> \font\mujtt=cstt10
> [...]

Podle me je treba si odpovedet na otazku, proc uzivatel
napise

  \input ctimes

Vidim tyto moznosti:

1) Chce, aby se mu nacetly/nadefinovaly ty fonty. V tom
pripade by bylo adekvatni zmenit hlasku

  Greek symbols may be loss, see Missing char in .log!

na

  Some characters may be lost, see Missing char in .log!

a hotovo. Proti teto moznosti ale mluvi skutecnost, ze se
predefinovava \tenrm a spol. Zda se mi proto pravdepodobnejsi,
ze:

2) Chce ty fonty pouzivat jako defaultni a chce aby
fungovaly (v nejakem smyslu tohoto slova). V tom pripade je
v poradku predefinovat \L, protoze znaly uzivatel plainu vi,
ze kdyz ted pouzije font s [trochu] jinym kodovanim (cmtt),
tak nektere znaky asi nebudou fungovat.

Je take mozne doplnit \setsimplemath druhym prikazem, ktery
bude pro zmenu opravovat definice textovych symbolu
(nefunguje jeste neco krome \L? Priznavam se, ze Timesy moc
nepouzivam, a obzvlast ne s neobvyklymi znaky).

Yeti