Odstavec v tabulce

Petr Olsak petr at olsak.net
Mon Apr 7 14:18:32 CEST 2003

On Fri, 4 Apr 2003, Milan Vancura wrote:

> [...]
> prostredky zjistit (vcas, tj. pred vysazenim).
>
> Pri normalni sazbe na stranku se mohu dotazat na \hsize, ale obavam se, ze v
> tabulce se nemam dotazat na co :-| Alespon v TB ani v TBN jsem nic takoveho
> nenasel.
>
> Obavam se, ze to vubec nelze, a zkousim si rozmyslet (podle toho, co vim o
> algoritmu sazby tabulek v TeXu), jestli je vubec principialne mozne, aby to slo
> vedet... On je to trochu problem slepice a vejce - chci vysadit na nejakou
> sirku a tu TeX spocita podle toho, jaka je prirozena sirka uz vysazeneho

Me reseni z nedele asi nebylo nejlepsi. Ukazuje se, ze prvni napad
obvykle nevede k optimalnimu reseni. Pripojuji tedy druhe reseni, ktere
vubec nerozebira boxy, ale nabere do #1 veskera data tabulky a pouzije
je na dvakrat, v prvnim pruchodu ulozi do boxu0 jen prvni sloupec a v druhem
pruchodu tiskne naostro.

Zdravim

Petr Olsak

--------------------------

\def\tabule #1{\par\bgroup
  \setbox0=\vbox{\halign{## &\noprint{##}\cr #1\crcr}}
  \halign{## &\vtop{\advance\hsize by-\wd0 \noindent\strut##\strut}\cr
#1\crcr}
  \egroup}
\def\noprint#1{}

\hsize=5cm

\tabule{
  aaa& bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb\cr
  cc& dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd\cr
  eeeeeee& ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff\cr
}
\tabule{
  aaa& bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb\cr
  cc& dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd\cr
  e& ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff\cr
}

\noindent bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb

\bye