Odstavec v tabulce

Petr Olsak petr at olsak.net
Sun Apr 6 09:39:26 CEST 2003

On Fri, 4 Apr 2003, Milan Vancura wrote:

> Presne tak. Jenze kolik to je? To chci od TeXu, aby mi spocital! Jako to
> \halign pocita pro cokoli jineho. Jenze misto jednoradkoveho textu tam chci
> odstavec.
>
> Zatim to mam v provizornim reseni, jak jsem psal minule:
>
> \setbox0=\vbox{\halign{{\bf #}&\cr...prvni sloupec...}}
> \newdimen\lw
> \lw=-wd0
> \advance\lw by \hsize
> \halign{{\bf #}&\vtop{\parindent=0pt \hsize=\lw #}\cr ...oba sloupce...}
>
> Ale elegantni mi to rozhodne neprijde. Psát první sloupec na dve ruzna mista
> [...]

Zpetnemu rozebirani boxu se asi pri Vasem pozadavku nevyhneme.
Ja mam nasledujici (rovnez provizorni) reseni.

Zdravim

Petr Olsak

----------------------------------

\def\rozeber{\setbox0=\lastbox
   \ifvoid0 \let\rozeber\relax\else
      \setbox1=\hbox{\unhbox0 \unskip \setbox2=\lastbox
         \unskip \setbox3=\lastbox \advance\hsize by-\wd3 \box3
         \vtop{\noindent\unhbox2}}
      \global\setbox4=\vbox{\box1 \ifvoid4 \else \unvbox4 \fi}
      \unskip
   \fi \rozeber}
\def\tabule#1{\setbox0=\vbox{
  \halign{##\hfil\quad&\strut##\strut\cr #1\crcr}\rozeber}\unvbox4 }

\hsize=5cm

\tabule{
  aaaa&bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb \cr
  cc&dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd \cr
  eeeeeeee&ff ff ff \cr
}

\tabule{
  aaaa&bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb \cr
  cc&dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd \cr
  eee&ff ff ff \cr
}

dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd

\end