Superfonty a velke PDF z pdflatexu

Matej Cepl matej at ceplovi.cz
Wed Apr 23 06:40:34 CEST 2003

Dobrý den,

mám problém: nainstaloval jsem si Super-CM Type1 fonty a zkouším
je jak s dvips tak s pdflatexem. Všechno funguje bezvadně, akorát
mě zaráží, že pdflatex produkuje na identickém .tex souboru
mnohonásobně větší soubory. Podívejte se na
http://www.ceplovi.cz/matej/tmp, jsou tam tři soubory: jednak
.dvi a pak dva pdf soubory, jeden z dvips-ps2pdf a druhý
z pdflatexu (oba dva pochopitelně z identického .tex souboru).
Ovšem ten rozdíl je dost zásadní. Přitom gzipování pdftexového
souboru vůbec nepomůže (tj. komprese je naplno). Tohle je můj
pdftex.cfg (pro případ, že bych měl něco blbě nastavené).

   output_format 1
   compress_level 9
   decimal_digits 3
   page_width 8.5 true in
   page_height 11 true in
   horigin 1 true in
   vorigin 1 true in
   pk_resolution 600
   map pdftex.map

pdftex.map je vygenerovaný pomocí updmap ze souborů dodaných
s Super-CM fonty.

Můžete mi někdo vysvětlit, proč je mezi těmi PDF soubory takový
strašný rozdíl a jak je možné mu zamezit?

Používám tetex z Debian woody, což znamená:

   latex:
   TeX (Web2C 7.3.7) 3.14159
   kpathsea version 3.3.7

   pdflatex:
   pdfTeX (Web2C 7.3.7) 3.14159-1.00a-pretest-20011114-ojmw
   kpathsea version 3.3.7

   This is dvips(k) 5.86e Copyright 2001 Radical Eye Software
   (www.radicaleye.com)

   GNU Ghostscript 6.53 (2002-02-13)

Děkuji za jakýkoli nápad,

   Matěj

--
Matej Cepl,
GPG Finger: 89EF 4BC6 288A BF43 1BAB  25C3 E09F EF25 D964 84AC

The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as
the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to
steal bread.
    -- Anatole France