Poznamka pod carou

David Necas (Yeti) yeti at physics.muni.cz
Sun Sep 29 09:02:56 CEST 2002

On Sat, Sep 28, 2002 at 07:57:20PM +0200, Vladimir Krepelka wrote:
> Dobry den
>
> V dokumentu pouzivam cislovanych poznamek pod carou a potreboval bych
> zmenit jejich format.

> A potreboval bych aby se dalsi radky poznamky sazely se stejnym
> odsazenim jako prvni radek.
>
> Takhle:
>
>     XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
>     --------------
>        5xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>         xxxxxxxxxxxxxxxxxx
>        6xxxxxxxxxxxxxxx
>        7xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>         xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

> [...]

To makro se jmenuje \@makefntext a navrhuji upravit ho nasledovne:

\makeatletter
\long\def\@makefntext#1{\leftskip 1.8em\parindent 1em\noindent
        \llap{\@textsuperscript{\normalfont\bfseries\@thefnmark}\ }#1}
\makeatorher

Tech 1.8em je vzdalenost mezi levym okrajem normalniho textu
a levym okrajem textu poznamky.

Nicmene doufam, že mate vsechny poznamky pod carou
jednoodstavcove, protoze dalsi odstavce vypadaji hnusne.
Jedina sance, jak je zachranit, je pouzivani k jejich
vyznaceni vertikalni mezery namisto odstavcove zarazky.
Ovsem pokud to nedelate ve zbytku dokumentu, tak to neni
mozne. Za predpokladu, ze poznamky jsou jednoodstavcove, se
potom da vynechat ,,\long`` a ,,\parindent 1em``.

\def\@makefntext#1{\leftskip 1.8em\noindent
        \llap{\@textsuperscript{\normalfont\bfseries\@thefnmark}\ }#1}

Yeti