LyX pod Windows

Matej Cepl matej at ceplovi.cz
Tue Sep 17 15:27:27 CEST 2002

On Tue, Sep 17, 2002 at 08:05:34AM +0200, Libor Chocholaty wrote:
> Pokud by to bylo tak, jak rikate ,pak bych velmi rychle prebehl
> k Wordu. Ja totiz nestojim o komplikovana reseni. Kdyz chci
> napsat nejaky dokument, pak se chci zabyvat obsahem toho
> dokumentu v prvni rade a az potom zpusobem, jak dosahnout
> kyzeneho vzhledu. Nechci si dokumenty programovat. Bohuzel
> zatim bojuji jak s Wordem, tak i s TeXem (LaTeXem). Pokud by
> v TeXu bylo mozno jednoduse definovat styly a pouzivat tabulky,
> pak bych o Word (a spol.) okem ani nezavadil. Tabulkami jsem
> myslel tabulky, kterym neodstava zahlavi, pokud ho podtrhnu
> [...]

1) Co se týče tabulek, tak velice vřele doporučuji balíček
   booktabs (a přečtěte si dokumentaci, která je k němu
   přiložena).

2) Co se týče stylů:
   Co máte proti \newenvironment a \newcommand a jak se
   následující operace liší od Wordího stylu (v tomto případě
   ,,znakového`` podle Wordí terminologie, ale \newenvironment
   Vám udělá hezký odstavcový styl)?

   \newcommand{\jmeno}[1]{\textsc{#1}}

   \jmeno{Einstein} v tomto svém díle tvrdí, že ...

   Naopak, jsem přesvědčen, že LaTeX nabízí mnohem mocnější
   prostředky nežli ubohé Wordí styly.

Hezký den

Matěj Cepl

Matej Cepl, matej at ceplovi.cz
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

The function of the expert is not to be more right than other
people, but to be wrong for more sophisticated reasons.
    -- Dr. David Butler, British psephologist