Fonty

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Sep 4 10:33:45 CEST 2002

On Wed, 4 Sep 2002, Miroslav BALDA wrote:

> Zdravim Vas po prazdninach
>
> a hned mam problem.
>
> 	Potreboval jsem napsat cesky text v Times, a tak jsem
> pouzil p. Olsakuv styl ofs v LaTeX2e s povelem
> \setfonts[Times/]. Pouzivam MikTeX s WinEdt. Dokument v
> Yapu i v Ghostview vypadal dobre, ale v pdf byly fonty
> narastrovane v T3. Duvodem je cestina, protoze anglicke
> texty (bez stylu czech) jsou i v pdf v poradku. Stejny
> vysledek se dostane pouzitim stylu ntimes.
>
> 	Prosim, vi nekdo, jak dostat i pdf bez rastrovani?
> Dekuji.

Ja pouzivam times naprosto bezne a nerastruje se. Pro prevod z PS do PDF
pouzivam Distiller a zjistil jsem, ze Acrobat 4 ma uvnitr jiny times nez
Acrobat 3 a Acrobat 5 (pozna se to zejmena na kapitalkach, kde mizi
nektere mezislovni mezery a diakriticka znamenka pridana technikou VF jsou
nekdy posunuta az o cele pismeno doprava). Proto do PDF vkladam Times od
Adobe, ktery jsem dostal se svym operacnim systemem, ale nahradni times v
GS je stejne dobry. Pokud PDF tvorite jinym zpusobem, musite svemu
programu nejak rici, ze ma vlozit Type1 font.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/