Instalacia pdfcslatex na Mac OS X

Prochocky_Marian at sepsas.sk Prochocky_Marian at sepsas.sk
Thu Sep 26 18:59:23 CEST 2002

Rad by som nejako spojazdnil pdfcslatex pod Mac OS X (pouzivam ver.
10.1.5). V standardnej instalacii teTeX pre tento system je aj binarka
pdfcslatex, ale pokus o preklad zdrojoveho LaTeX-oveho suboru skonci
chybovou hlaskou ``I can't find the format file `pdfcslatex.fmt'! ''.
Obdobne sa spraval aj cslatex, tam sa to podarilo odstranit vytvorenim
suboru cslatex.fmt pomocou prikazu `cslatex -ini cslatex.ini' a updatom
suboru ls-R. Predpokladam (ale mozno sa mylim), ze pre pdfcslatex by sa mal
pouzit obdobny postup, ale ini subor pre pdfcslatex v instalacii
neexistuje. Ako druha moznost mozno existuje ina inicializacia balikov v
pdflatex-e (\usepackage{slovak} konci chybovou hlaskou Package babel Error,
aj ked pouzijem \usepackage[latin2]{inputenc} a je pouzite spravne
kodovanie, ak chcem pouzit napr. uv{} je to samozrejme ignorovane).

Pre pracu s LaTeX-ovymi dokumentami by som rad pouzival ako front-end
aplikaciu TeXShop, ktora pekne spolupracuje s pdf*tex-om, ale aj ked
interne pouziva unicode, takze nie je problem s diakritikou, subor nevie
ulozit v inom kodovani (ak odhliadnem od kodovani pouzitych pre korejcinu a
japoncinu) ako MacOSRoman alebo ISO Latin-1. Ma niekto skusenosti s tymto
programcekom, ako ho prinutit na pracu s kodovanim ISO Latin-2 ?

Ospravedlnujem sa ak to tu uz bezalo, ale nedari sa mi dostat k archivu
tejto konferencie.

--
Marian Prochocky
prochocky_marian at sepsas.sk