nezlomitelna mezera (WAS: LyX a vlna, opet cestina)

Matej Cepl matej at ceplovi.cz
Thu Oct 24 16:26:45 CEST 2002

On Thu, Oct 24, 2002 at 09:12:51AM +0200, Petr Olsak wrote:
> TeXiste si na TeXu mimo jine ceni jeho stabilitu, tezko tedy za
> teto situace budou hromadne prechazet na neco, co je ve vyvoji.
> Tim myslim Omegu. Podpora cestiny a slovenstiny totiz neni v
> Omeze resena, takze by to znamenalo prechod na neco, co neni
> ustaleno a je ve vyvoji. To asi TeXista hned tak neudela.

Tohle je samozřejmě pravda a vzhledem k tomu, že píšu akorát v
češtině a angličtině, tak o žádném přechodu ani nepřemýšlím (na
druhou stranu moje manželka teď studuje nějakou syntax v
gruzínštině, takže se možná máte na co těšit; pamatujete si?, ano
to je ta manželka, jinou nemám, která po prvním použití TeXu
odhalila nekompatibilitu TeXlive; mimochodem, možná že v tom byl
TeXLive nevinně a mohlo za to pitomé defaultní nastavení
AUCTeXu).

Ale dovolil bych si poznamenat, že alespoň trochu relativní
výhoda Omegy, která se často nezmiňuje je kompatibilita s různými
nepísmennými znaky. Na prvním místě jsou samozřejmě úvozovky
chybějící snad ve všech ISO 8859-* znacích. Kromě toho všechny
možné různé hvězdičky, křížky apod. by nemusely být lepeny z
mnoha různých fontů, ale ty úvozovky jsou asi zajímavější.

Co vy na to?

Matěj

--
Matej Cepl, matej at ceplovi.cz, PGP ID# D96484AC
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

Science is meaningless because it gives no answer to our
question, the only question important to us: ``What shall we do
and how shall we live?''
    -- Lev Nikolaevich Tolstoy