nezlomitelna mezera (WAS: LyX a vlna, opet cestina)

David Necas (Yeti) yeti at physics.muni.cz
Thu Oct 24 11:25:44 CEST 2002

On Thu, Oct 24, 2002 at 10:41:54AM +0200, Josef Svoboda wrote:

> [...]

Víceméně ano. L s čárkou ani přehlasované A se normálně
v českém textu nevyskytují.

Ovšem pokud bych přešel v TeXu na UTF-8, rád bych to udělal
se vším všudy, takže hladký text by pak neobsahoval
prakticky žádné backslashe -- v Unicode existuje elipsa,
en-dash, em-dash, rozdělovník, úzká mezera, uvozovky, ...
Tohle jsou všechno normální znaky, které díky nedokonalosti
naší znakové sady musíme psát jaksi obskurně. Tím by ovšem
možných problémů při opakovaném načítání patrně přibylo.

Yeti