pdflatex, hyperref a cestina v zalozkach

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Oct 9 17:08:54 CEST 2002

On Wed, 9 Oct 2002, Arnost Stedry wrote:

> dobry den,
>
> kdyz pouzivam pdflatex s balikem hyperref, generuji se mi automaticky
> pdf zalozky. bohuzel je v nich spatna cestina v acrobatu. existuje
> nejake rozumne reseni tohoto problemu?

Neexistuje. Problem neni v pdflatexu, ale ve formatu PDF a v Acrobatu.
Puvodne mely zalozky povinne font v kodovani AdobeStandardEncoding (s tim
nazvem si nejsem uplne jist), ktery ovsem obsahuje znaky zapadoevropskych
jazyku. Navic ani tyto znaky neumi Acrobat Reader korektne zobrazit a v
kazdem operacnim systemu se to chova trosku jinak. V nove verzi jiz je
podpora pro UNICODE, ale kdyz takovy soubor prohlizim starsi verzi
Acrobatu, vidim jeste daleko horsi smeti. Pismeno "P" v nazvu formatu by
melo byt spise zdvojeno (na Partially Portable). Kdyz dostanu PDF pro
Acrobat vyssi verze nez 3, stejne si to musim prohlizet v gsview a tam
zalozky nevidim.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/