eps->pdf, skarede pdf, betatestovani TL7 (bylo: Re: gsftopk z TexLive 6 a Sormovo gs7.30 na WinXP negeneruje Palatino

Petr Sojka sojka at informatics.muni.cz
Sun Oct 20 17:26:34 CEST 2002

On Sun, Oct 20, 2002 at 01:12:27AM +0200, Milan Sorm wrote:

> # > to bude asi jedina moznost. Ovsem pdflatex "nezere" epsy, takze budu muset
> # > obrazky prehazet do png nebo pdf. dvipdfm jsem nezkousel, neb to neznam
> #
> # Kdyz je date do pdf, bude to navic rychlejsi.
>
> Ale nemam nic rozumneho na eps -> pdf. Vsechno udela bud

i posledni verze gs? (resp. davky ps2pdf ci epstopdf gs volajici)

> a) velke pdf
> b) neskutecne skaredy obrazek (vetsina komercnich nastroju)
>
> # > (pouzival jsem dvips a ps2pdf nebo distiller - ovsem vysledky byly vzdy
> # > desive).

a vypinal jste (implicitne zapnuty) downsampling?

> # protoze jste nevkladal CM vektorove fonty (nepouzil -Ppdf u dvips).
>
> Zkusim. Tenhle prepinas vidim poprve, vzdycky jsem delal dvips -V neco.dvi

-V prave vynucuje bitmapy fontu (i kdyz existuji vektorova pisma).
To se nekdy hodi kvuli rychlosti, ale dneska uz bych doporucil
vektorova pisma implicitne.

> Ale mozna to ma verze dvips z MikTeXu neumela.

-Ppdf rika, ze pokud existuji v instalaci vektorova pisma,
budou pouzity prednostne oproti bitmapam. Krome toho
prepinace tedy musite jeste mit ta pisma instalovana.

> # Nikdo Vam Vami navrzenou metodu nenuti. Ale muzete tuto funkcni instalaci
> # pouzit pro srovnani a dohledani rozdilu.
>
> Jenze to je instalace na UNIXu a ja provozuji svuj stroj na Win. To neni moc
> srovnatelne.

Neni to instalace jen na Unixu, texlive-6 je na FI podporovan i pod Windows.
Tedy soubory sice lezi centralne na Unixovem filesystemu, aby
instalace byly (az na binarky) identicke a davaly stejne vysledky.
Cili muzete diplomku chvili psat pod Win, chvili pod linuxem, chvili pod
irixem a chvili pod solarisem, a porad budete dostavat stejne dvi.

> # > funguje Compoter Modern, ale nechtel jsem zasahovat do fithesis.
> #
> # Nemusite nikam zasahovat, ale proste pouzijete Computer Modern.
>
> Ale ten styl uvnitr zavadi Palatino. A v manualu k fithesis jsem nenasel
> nic, cim bych jednoduse zmenil font.

V manualu fithesis jsou veci specificke k fithesis.
Zmena rodiny se obvukle deje

\usepackage{mujoblibenybaliksrodinoufontu}

> Diky za rady, budu reportovat ten vznikly problem a vratim se zpet do sveho
> MS-sveta. U pristiho vydani texlive se opet sejdeme...

Vracet se nemusite, prece jste ho nikdy neopustil, ne?
TeXlive 7 muzete testovat a zkouset hned, a tak rozsirit
rady betatesteru (ftp.cstug.cz/pub/tex/local/texlive).

--ps